Annons:
Etikettfildelning
Läst 3246 ggr
greenday90
2010-05-10 22:57

limewire, internet kopplar ifrån

alltså när jag kör limewire för att ta ner mina torrent så är problemet ibland att mitt internet verkar koppla ifrån sig själv efter ett tag, för jag slipper inte att komma in på nån sida på nätet.. nån som vet var problemet ligger? vet inte om det är min dator eller modemet som är problemet men den andra datorns internet slutar också fungera samtidigt då dethär händer.

och nu dom senaste dagarna har jag haft riktigt mycket problem med limewire.. jag lägger på programet och det tar hur länge som helst när det ansluter och sen kan det stå att det inte finns nåt internet fast internet fungerar.. och när limewire fungerar och faktiskt börjar att ta ner filerna så fungerar det i kanske 15min och sen slutar det igen att ta ner nånting.. nån som vet vad jag kan göra åt detta?

Annons:
Zepp
2010-05-11 00:19
#1

Gå in på modemet och kolla i loggarna om det verkligen laddar ner!

Ibland får man en massa felaktiga paket och då nedgradera modet sig självt till lägre hastighet!

Jag sitter på landet med kopparkabel och måste ha Keep Alive för att hålla uppe linan.. rätt vad det är så kopplar den ner och inleder en ny session!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Elshira
2010-05-12 00:44
#2

Jag använde BitLord både i stan och på landet - aldrig haft något problem med dem, snabbt att köra igång osv. Idag har jag uTorent och är lika nöjd med det :)

Limewire hade jag får många herrans år sedan men var bara en massa strul med det så det försvann fortare än kvickt här!

Hakuna matata!

mikael-43
2012-05-02 01:07
#3

datorn är vell hackad av polisen

[Woozy]
2012-05-02 01:12
#4

Modemet klarar inte av alla sessions helt enkelt.

Kaj
2012-05-02 09:54
#5

Använder man verkligen limewire längre? Ja inte vet jag men själv använder jag uTorrent och det funkar bra.

[Beavis]
2012-05-03 15:43
#6

Jag trodde inte limewire fanns längre?? Det blev ju nedstängt för åratal sen. då bytte iaf jag.

Annons:
Kaj
2012-05-03 16:10
#7

Ser nu att orginalinlägget är flera år gammalt så denna tråd lär knappast vara aktuell längre

[Beavis]
2012-05-03 22:56
#8

Sant men jag trodde ändå att limewire försvann innan -10? oh well

Finns annat nu men se upp med ipred och fra spionerna. kryptera osv

Upp till toppen
Annons: