Annons:
Etikettinternet
Läst 2097 ggr
mallanz
7/6/09, 10:46 AM

Ändra standardsökmotorn

Hej!

Jag använder windows vista och firefox. Jag undrar hur man ändrar sökmotorn, tex då jag högerklickar på markerad text och väljer sök på Google efter "ordet som är markerat". Just nu står det sök på Kiwee live.. och jag vill gärna ändra till google. Förklara gärna för en trögtänkt tjej så hon förstår. :)

    xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

    Annons:
    Inkanyezi
    7/6/09, 1:34 PM
    #1

    I övre högra hörnet har du ett litet fönster med ett förstoringsglas och namnet på någon söktjänst. Namnet som visas där är den sista söktjänsten du var inne på.

    Till vänster i den lilla rutan finns en pil brevid ikonen för söktjänsten, och om du klickar där, får du upp en lista där du kan byta vilken sökmotor du ska ha för tillfället. Längst ner i den listan finns valet "Hantera sökmotorer".

    Om du öppnar "Hantera sökmotorer", så får du upp en popup där du kan ändra allting om sökmotorerna, och där spelar ordningen en viss roll. Du har antagligen Kiwee högst upp på den listan. Det går att flytta om de olika sökmotorerna genom att markera dem och flytta upp eller ner med knappar. Man kan också ta bort såna som man inte vill ha, eller lägga till sådana som man vill ha.

    Firefox kommer med Google som standardsökmotor, så det enklaste kan vara att välja "Återställ standard" när man är inne i den där popuprutan. Och som sagt, man når den genom att klicka på pilen i sökrutan längst upp till höger.

    mallanz
    7/6/09, 1:41 PM
    #2

    Åh, var det så enkelt!

    Tusen tack! Nu är det fixat :)

      xo xo Malin ♥ Gizmo
      hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

      Upp till toppen
      Annons: