Annons:
Etikettövrigt
Läst 19505 ggr
AnneN
5/2/08, 1:25 PM

HJÄLP! Menyraden borta!

Hjälp min menyrad där det finns bla Mina favoriter, Arkiv, mm har försvunnit! Hur gör jag för att få tillbaka den? (använder ie 7 om det har nån betydelse).

Tacksam för hjälp

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
johan
5/2/08, 1:50 PM
#1

IE7 visar inte menyraden som standard, men du kan få fram den genom att trycka Alt-tangenten.

Dina bokmärken kommer du dock snabbt åt genom att trycka på stjärnan längst till vänster bredvid flikarna.

De vanligaste menykommandona hittar du även uinder menyn Sida och Verktyg till höger om flikarna.

Jag tycker det är extremt sällan man behöver menyraden faktiskt. Det mesta ligger framme ändå.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

dudute
5/2/08, 1:51 PM
#2

I Internet Explorer 7 finns ett gäng nya knappar längst upp till höger. Klicka på Verktyg och välj Menyrad.

Om du bara vill se menyraden just nu räcker det med att trycka på Alt-knappen. Då försvinner den igen när du använt den klart. Kan vara bra om man vill spara plats.

AnneN
5/2/08, 1:56 PM
#3

Ok, tack… Jag hade menyraden tidigare idag men så helt plötsligt var den bara borta…

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
5/2/08, 1:59 PM
#4

Hmmm har testat båda era förslag nu och tyvärr verkar inget av dem fungera =(

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dudute
5/2/08, 1:59 PM
#5

Det enda jag saknar är "Ordna Favoriter". Finns den med någon annanstans?

AnneN
5/2/08, 2:08 PM
#6

Ok nu lyckades jag på nått sätt få tillbaka menyraden, vet dock inte hur jag gjorde =/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
orustbo
10/20/16, 1:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Någon som kan svara på frågor om Freehand 10 (ett program som inte finns längre)

Kaj
10/20/16, 9:57 AM
#8

#0 du skrev aldrig vilket program du menade. Menyraden finns ju i utforskaren, i din webbläsare med mera.
Hade varit bra och veta. Nu tolkade jag det som att det var Internet Explorer.
Där tar du bort respektive lägger till menyraden genom att ställa dig till höger om en flik och högerklicka. Bocka sedan i de menyer du vill skall synas. Menyrad, Fältet favoriter, Komadofält, Statusfält. Välj om de skall låsas osv.

Veda
10/20/16, 8:26 PM
#9

I Internet Explorer kan man högerklicka i menyraden och sen bocka i de verktygsfält man vill visa.

#0 Om du verkligen använder ie7 bör du nog uppdatera webbläsaren.

papa-bear
10/20/16, 9:01 PM
#10

det verkar som att orustbo an någon anledning väckt en 8 år gammal tråd, istället för att skriva en egen tråd om sin fråga, därför som den handlar om ie7, kanske

Aniara14
10/20/16, 10:59 PM
#11

#7 Det är bättre att du startar en ny tråd och frågar om det programmet, så är det nog större chans att du får användbara svar.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Veda
10/21/16, 8:00 AM
#12

Oj, såg inte att tråden var så gammal eftersom de senaste svaren var färska.

Kaj
10/21/16, 8:55 AM
#13

Såg inte heller det. Varför går man in på en annan tråd - och gammal dessutom för att ställa en helt annan fråga än vad ursprungstråden handlade om?

Annons:
Veda
10/21/16, 2:38 PM
#14

Medaljjakt kanske?

AnneN
10/23/16, 5:19 PM
#15

Oj, det är inte ofta det poppar upp en 8 år gammal tråd. 😃

#7 du får nog bättre hjälp om du skapar ett eget inlägg.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: