Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Datorköp Annonsprogram / Virus 01. Internet 02. Microsoft Office 03. Operativsystem 04. Windows 06. Hårdvara 07. Mjukvara 08. Tillbehör 09. Spel 10. Nätverk & Brandväggar 11. Fildelning 12. Säljes/köpes 13. Övrigt 14. Off-topic Webbläsare Undersökningar/kluring Varningar För sajtvärd och medarbetare
01. Internet

Hur får jag bort babylon som sökmotor?!

2012-08-13 19:16 #0 av: malin--a

Har avinstallerat och försökt ändra tillbaka i chrome inställningarna, men det funkar inte, hur ska jag få bort denna sökmotorn? Vill ha google som vanligt... (Laddade ner Irfranview och sedan dess har det vart där...)

Anmäl
2012-08-13 20:00 #1 av: Monarchy

Öppna chrome. Inställningar och välj google som sökmotor.

Nästa gång får du kolla noga då du installerar program. Ofta måste man bocka ur "rutor" för att slippa diverseskräpprogram som detta att installera sig samtidigt.

Anmäl
2012-08-13 20:41 #2 av: malin--a

#1 Jag har gjort det massor av gånger, men det funkar bara inte! Babylon har ställt in sej på startsida, och det går inte att ändra.

Anmäl
2012-08-13 21:04 #3 av: beem

# 1  Prova lägg in en ny startsida.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2012-08-13 21:57 #4 av: Monarchy

ladda ner ett nytt avinstallerings program från download.com och se om du kan ta bort det genom det.

Anmäl
2012-08-14 17:00 #5 av: papa-bear

gå till lägg till/ta bort program under kontrollpanelen, finns det där, ta bort det.
en annan grej som jag bara testade, var att högerklicka i adressfältet. då kom redigera sökmotorer upp som alternativ. när jag sedan gick med muspekaren över adresserna till sökmotorerna, kunde man tydligen klicka bort dem som standard. jag provade inte själv, men det kanske fungerar för dig.

Anmäl
2012-08-14 19:54 #6 av: malin--a

Har lyckats få bort det, tack för hjälpen :)

Anmäl

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut. Klicka här för att skapa ett iFokus-konto!