Annons:
Etikettvarningar
Läst 3181 ggr
ebh
10/7/12, 1:04 PM

Koppla datorn till tv:n

Hej! Jag har ett problem eller jag skulle rättaresagt vilja kunna koppla min bärbara datorn till min lilla lcd tv. Datorn har Vga och tv:n Scart uttag. Men som jag fattar det är det rätt komplicerat? Eller skulle det räcka att bara köpa en sån här kabel tex? http://www.cableworld.se/videokablar/scart-till-vga-kabel/scart-till-vga-kabel-2-meter.asp?utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Scart+till+VGA+kabel+2+meter

Tack i förhand! Vet inte riktigt vilken grupp den här passar in i, men jag testar :)

Annons:
Kaj
10/8/12, 9:51 AM
#1

Lär nog funka men du får inget ljud med den kopplingen så du måste även koppla en ljudkabel från datorn till TVn.
Bäst är om både datorn och Tvn då har utag för kontakterna röd/vit.
Annars går det även bra att använda datorns hörlursutgång och koppla in i TVn men det blir mycket sämre ljud.

Är både dator och Tv så gamla att de inte har HDMI kontakt? Finns detta på båda ställena så använd en HDMI kabel - där får du både ljud och bild i samma samt att det är den högsta kvaliten som finn som sänds via HDMI.

bamse6311
10/9/12, 12:48 PM
#2

@1 (Kaj).

En dator behöver inte vara gammal bara för att den inte har en eller flera HDMI.

Tittade precis på baksidan på min dator och tror inte att där finns någon HDMI.

Köpte min dator i Januari i år men det är alltså en budgetdator.

Nu vet jag inte hur en HDMI ser ut överhuvudtaget men kan säkert sätta in ett sådant kort om jag vill.

I övrigt så är den snabb och bra, 4 GB Ram och 1 Tb Hd, hyfsad processor samt hyfsat grafikkort.

En hyfsad bruksdator således men utan HDMI trots att den inte är gammal.

Med vänligaste hälsningar,

Bertil

ebh
10/18/12, 11:01 AM
#3

#1 #2 Tack för svaren! Min bärbara har HDMI dock den stationära datorn som var den jag tänkte koppla ihop med tv:n, tv:n har ingen HDMI heller vad jag kunde hitta. Båda har några år på nacken, tack! Nu vet jag vad jag ska göra!

papa-bear
10/22/12, 6:04 PM
#4

hdmi ser ut ungefär som laddkontakten du stoppar in i en smartphone (android), fast tio gånger större.

Fridaybrew
10/22/12, 8:01 PM
Upp till toppen
Annons: