Annons:
Etikettövrigt
Läst 1018 ggr
wellma
10/18/12, 8:25 AM

Programfel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nyligen haft datorn inlämnad för service men nu poppar det upp ett felmedelande var tionde sekund som hindrar mig att skriva klart.

Har ni något tips på hur få bort detta?se bild nedan.Har startat om många gånger men det hänger kvar.

Annons:
Gnidde
10/18/12, 8:33 AM
#1

Reklamera jobbet!!

Hälsningar Gnidde.

wellma
10/18/12, 8:39 AM
#2

Har tänkt göra det om jag inte lyckas få ordning på den.

Kaj
10/18/12, 9:55 AM
#3

Du skall definitivt reklamera. Väldigt klantigt av de som haft din PC inne.
Antingen har de själva installerat detta program för att scanna din PC efter olika Virus - och då skall man ju minst kunna vara säker på att de tar bort programmet själv åxå.
Eller så är detta ett program som du installerat själv (t ex via något annat program där detta ingick etc) och då skall ju inte de göra en service på din dator som gör att programmet slutat fungera.

det ser ut som om att det är en väldigt dålig avinstallation av programmet. Dvs programmet verkar vara avinstallerat men alla delar är inte borttagna.

Pröva att gå till startknappen och skriv msconfig. Om du uppmanas att ange inloggningsuppgifter ange ditt admin id och lösenord.
Du skall nu få upp ett fönster med en flik som heter uppstart eller liknande.
Se om programmet ClamWin Antivirus finns där. Avbocka då det så att det inte går igång vid uppstart.

wellma
10/18/12, 10:01 AM
#4

Tack för tips Kaj dom skulle faktiskt kolla igenom datorn efter virus och det här fanns inte med innan jag lämnade in den så där har jag nog svaret.Ska försöka med det du skriver och lyckas jag inte knallar jag tillbaka och dom får fixa sina egna fel.

Tack,det där låter ju logiskt att det gått till så Glad

Zepp
10/18/12, 8:20 PM
#5

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

deeman
10/19/12, 8:53 AM
#6

Prova den snabba proceduren att bli fri från problemet som Kaj beskriver ovan i inlägg #3.

Men vill du avinstallera det ordentligt så läs vidare….

Den där popupen hänvisar till ett antivirusprogram som finns på datorn som av någon anledning strular. rek. en ordentlig avinstallation som kan göras med Revo Uninstaller. Ladda hem portabla versionen och installera det på ett USB-minne.

Starta om datorn i felsäkert läge, starta Revo Uninstaller och välj att avinstallera ClamWin, markera och  radera allt….. Och installer att annat antivursprogram. Rek. antingen AVG Antivirus eller AVAST! De två är i dag de bästa alternativen för en gratis lösning.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
wellma
10/19/12, 8:57 AM
#7

Tack för alla bra tips,tycks ha fått stil på det och hoppas det håller i sig.Men vad enerverande detta var men nu tycks det fungera utmärkt tack vare era bra tips Cool

Upp till toppen
Annons: