Annons:
Etikettwindows
Läst 6507 ggr
Wisby9211
7/22/13, 11:28 AM

avinstallera windows 8

Hejsan

Jag köpte en data från netonnet med windows 8 för alla sa att det var så bra och bla bla men det är det sämsta köpet jag någonsin gjort. går inte att spela spel, se egna videoklipp med mera så nu undrar jag om det går att avinstallera det och lägga in windows 7 istället?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
ru4real
7/22/13, 2:11 PM
#1

Så klart det gör (tror jag, beror lite på hårdvaran). Men det kräver en ny licens/cd-skiva för windows 7.

Eller så kan du köra ngn linuxvariant, då kan du göra allt du kan som vanligt, spel är dock lite knepigare att installera, men det går det med.

[VSK]
7/22/13, 2:15 PM
#2

Klart det går att installera Win7. 

Jag köpte Win8 förut men bytte till annan SSD och installerade Win7 på den.

Zepp
7/22/13, 5:15 PM
#3

Jomen W8 e skitbra.. prexis som en smartphone.. vilket jag hatar innerligt!

Telefoner ringer man på och datorer skall vara användarvänliga, dvs de skall vara helt överskådliga i sin struktur!

Sedan W8 lanserats har PC-försäljningen droppat radikalt.. vilket säger lite om hur användare upplever det!

Jo du kan spela vilket spel du vill.. om det finns i Appstore!

Rent ut sagt.. W8 är skit.. såsmåningom kommer W9 och då tror jag det fungerar bättre!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ladydragon
7/22/13, 7:20 PM
#4

#2 jag vill gärna veta mer hur man gör detta? 

vad jag har läst så ska det vara oerhört svårt eller omöjligt att få avinstallerat Windowds 8 eller? 

sen oxå priset vilken version av Windows 7 är det då som gäller OEM duger väl inte tror jag och då är kostnaden mycket högre eller? 

varför jag undrar över är att jag behöver en ny bärbar dator snart och jag gillar inte alls Windows 8 utan vill i så fall ha Windows 7 men jag kan inte hitta nån lösning för detta?….

så jag vore tacksam om nu någon kan bringa lite klarhet i det här…

jag antar att köra "fulvariant" med OEM versionen är svårare nuförtiden 😉

[VSK]
7/22/13, 8:00 PM
#5

#4

Hur menar du nu?

Bara byta SSD och installera valfritt OS.

Den dagen de fixat alla enligt mig buggar så slänger jag bara in Win8-SSD 🙂

-har fullversion av Win7 pro som jag kör med i bärbara för tillfället. -vet ej om det går att köpa idag.

Mitt råd till dig är att låta hårddisk med Win8 vara och byta ut disken och installera Win7 på den.

Daywayfarer
7/24/13, 12:40 AM
#6

Hur kan man inte gilla Windows 8? Det är ju som Windows 7 fast snabbare. Det är ett helt nytt tänk, om ni är öppna och lär er hur de tänkt när de designade märker man att det är ganska smart…

"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."

Annons:
[VSK]
7/24/13, 5:12 AM
#7

#6

Jo tack det är ett nytt OS, där de förstört det mesta gällandes GUI.

Det är en megaflopp vilket märks på PC-försäljningen världen över. Om du provar köra Win8 på kinesiska (förutsatt att du ej kan det språket) så förstår du oss andra. 

Som sagt så köpte jag Win8, men kastade ut det inom ett dygn. 

Fråga: har MS fixat så att samma program i app samarbetar med samma program i skrivbordsmiljö än? 🤔

Vill du lista 5 saker som Win8 är bättre än Win7? Den upplevda snabbheten behöver du ej ta upp då du sagt det, utan ta fem nya saker.

Jag har ej touchskärmar på mina datorer, så fem exempel utan touch så vore jag ytterst tacksam.

🙂

Du säger att Win8 är smart. Låt oss säga att jag installerar ett program i skrivbordsmiljö. -får man upp alternativet om man vill ha det programmet som app oxå? Givetvis så skall dessa två program synka med varandra.

För det kan väl aldrig vara meningen att man måste installera samma program två ggr 🤔

På vilka sätt menar du att Win8 är så himla mkt smartare än Win7? *nyfiken* Lista tio saker som stämmer och jag lovar att jag skall köra Win8 en hel dag nästa vecka på min bärbara 😛

[VSK]
7/24/13, 5:22 AM
#8

Det absolut smartaste har ju MS glömt när det gäller Win8. -möjligheten att välja mellan Modern GUI eller "classic" GUI 😕

Att behöva ta till tredjepartsprogram hela tiden är inget alternativ.

Fillixa
7/24/13, 10:15 AM
#9

#6 Håller med om att W8 bättre än W7👍!

Har två W8 datorer, varav den ena är en uppgraderad W7 dator!

W7 datorn som nu har W8 startar snabbare och fungerar bättre än någonsin👍!

Saknar ej W7 trots att jag var nöjd med detta!

Säkerheten är bättre, bättre upp och nedladdningsfunktion, bättre inbyggd säkerhetskopiering (FILHISTORIK) m.m!

Dessutom kommer en större gratis uppdatering på W8 (Blue 8.1) inom kort som kommer att intrigera "Metro" och skrivbordet bättre med varandra!🙂!

Jag älskar dessutom kombinationen Windows 8 och Windows Phone 8😎!

Att pc försäljningen gått ned beror nog mera på ett ändrat beteende vid datoranvändningen! Det som gäller nu är ju surfplattor och mobiler!

(Det finns dock laptops som det går att ta loss skärmen från tangentbordet! Skärmen har ett separat batteri och minne!)

Företagen har i stor utsträckning nyss bytt ut XP mot W7, vilket säkert är billigare än att byta till W8!

Alla som skrivit här har rätt tycker jag! Alla har olika behov!

Själv har jag flera fotoredigeringsprogram!

Ha en bra dag alla❤️!

Wisby9211
7/24/13, 10:31 AM
#10

Smaken är som baken som min mamma brukar säga. Win8 är piss, så fort man drar åt sidan kommer man till en ny sida och går inte att installera ett jävla spel, jo det går att installera men inte att spela :S

En bekant till mig ska hjälpa mig att ta bort skiten.

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[VSK]
7/24/13, 11:43 AM
#11

Summa sumarum då…

Win7 - Win8 95-5 🙂

Gurky
7/24/13, 12:19 PM
#12

W8 fick enorma mängder skit och får det fortfarande. Visst kanske duger för en surfplatta men inte för datorer. Håller man sig till den vanliga Windows-regeln bör man klara sig, dvs hålla sig undan från varannan utgåva. Förstår inte att vissa tycker att W8 är bra, men som jag brukar säga - smaken är som baken, ibland full med skit.

[Nathalie62]
7/24/13, 12:22 PM
#13

Jag tror bara det handlar om att man ska vänja sig, har precis fått windows 8 och tycker det funkar felfritt och förstår inte varför du ej kan spela dina spel, jag har inga problem med det, kanske någon inställning som är galet?

Annons:
Wisby9211
7/24/13, 1:02 PM
#14

Har lämnat in datorn på felkontroll men dom kunde inte heller hitta något utan sa att det var win8 det var fel på =/

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Daywayfarer
7/24/13, 10:26 PM
#15

#7

Se W8 som ett W7 med utökat stöd för appar, se "Metro / Modern UI" som en snygg och slimmad startmeny, man väljer exakt själv vad man vill ha där. Lägg snabbknappar till appar, hemsidor, skrivbordsprogram eller vilket spel som helst, allt som var kompatibelt med Windows 7 fungerar på Windows 8. 

Du kan se Live Facebook uppdateringar, en chatt som är syncad med både Facebook-chatten och MSN som uppdateras i realtid, samt ett snyggt och smart inbyggt mailsystem. Utöver detta är där supersnygga och smarta inbyggda appar som t.ex  Väder, Resor, Ekonomi och Nyheter som jag använder ofta och är mycket nöjd med hur snabbt de startar och uppdateras, hur snyggt övergripande de ger mig intressant och relativ information…

En slimmad, men extremt övergripande Aktivitetshanterare.

Extremt smidiga snabbåtkomstfunktioner, prova för musen ner i vänstra hörnet och högerklicka, alls du någonsin behöver! (Alternativt Win+X)

Mycket smidigare sökfunktion, välj om du vill söka bland kontakter, filer, appar…

Snyggt! Ser väldigt modernt ut, cool inloggningsskärm.

Startar snabbare! Jag märkte stor skillnad.

Nu har jag nämnt mer än fem saker så hoppas du får en trevlig dag med Windows 8. Kom ihåg att ha ett öppet sinne, justera "Metro / Modern UI" precis som du vill ha det och igen, ha ett öppet sinne, om du är purken och blir sur för varje gång du inte hittar något som du hade hittat på Windows 7 betyder inte det att det är borta, kanske bara flyttat?

KOM IHÅG, alla program du hade på Win7 går att installera med identiskt kompatibilitet och utseende på Win8, bara för att programmet även finns som app ska du inte se det som en ersättning. Exempelvis kör jag ju inte Skype som App utan som skrivbordsprogram.

# er andra

:)

"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."

[VSK]
7/24/13, 10:33 PM
#16

#15

😃

Jag står vid mitt ord. 

Syns en Asus bärbar med aluminiumlock i omloppsbana runt jorden på Måndag så är det bara min 😂

Gurky
7/24/13, 10:46 PM
#17

#15 Du ska nog ta av dig dina fanboy-glasögon ;)

[VSK]
7/24/13, 10:50 PM
#18

Ska bli intressant på Måndag å höra vad chefen säger när jag endast kommer prestera 10% av det jag brukar med Win7 😎

Daywayfarer
7/24/13, 11:16 PM
#19

#17 Har jag gjort något annat än att konstatera fakta? Du får gärna använda vilket Windows du vill Om du försöker säga att Windows 7 är bättre får du gärna komma med argument eller motbevisande fakta. 

#18 Du kanske borde ändra ditt motto, om du inte ens försöker så är det klart du inte presterar! :)

"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."

[VSK]
7/24/13, 11:24 PM
#20

#19

Klart jag försöker…

Betalar du de resterande 90% av min lön då? 😃

Annons:
Daywayfarer
7/25/13, 6:48 AM
#21

Upplärning är att investera inom företaget så det gör nog din chef mer än gärna :)

"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."

[VSK]
7/25/13, 6:56 AM
#22

😂

Gurky
7/25/13, 7:22 AM
#23

#19 Jag får bara känslan att du blundar för allt det dåliga med W8.

[VSK]
7/25/13, 9:05 AM
#24

#23

Klart han gör 😃

MonisN
7/25/13, 9:52 AM
#25

Min gamla mamma köpte ny dator och den hade så klart W8 som för henne var svårt att förstå eftersom hon inte ens har en smartphone. I kväll ska jag trolla fram gamla hederliga startmenyn. http://www.idg.se/2.1085/1.505643/sa-trollar-du-fram-start-menyn-i-windows-8 Om någon månad kommer en uppdatering i W8 som gör det möjligt att välja skal.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[VSK]
7/25/13, 9:59 AM
#26

Min mamma köpte oxå en bärbar med Win8, men eftersom hon ej förstod nånting alls, så lyckades hon få Win7 installerat på datorn från datafirman.

MonisN
7/26/13, 12:06 AM
#27

Har nu installerat startmenyn som jag länkade till i #25. Fungerar perfekt!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
Wisby9211
7/26/13, 10:49 AM
#28

Jag ska testa installera den där länken :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

MonisN
7/26/13, 7:30 PM
#29

#28 Prova kan man alltid. Hoppas du kommer att gilla det, mamma (och jag) tyckte det blev mycket lättare att förstå när det såg ut "som vanligt"🙂

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Wisby9211
7/27/13, 4:09 PM
#30

Jag kunde inte ladda hem programmet :S så blev lite sur =( Ska testa idag igen :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

MonisN
7/27/13, 6:43 PM
#31

#29 Det var inga problem för mig. Hoppas du lyckas nästa gång.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


stina63
7/29/13, 7:42 PM
#32

Jag har vant mig nu med W8. Men i början var det jobbigt, Tog ett par timmar innan jag kunde logga ut, och att stänga datorn,

Spel de är dåligt på datorn, Just för man måste ladda ner de, Än har jag inte lyckats med de alls. Det tycker jag att de skulle vara där från början inte behöva laddas ner.

Upp till toppen
Annons: