Annons:
Etikettundersökningar-kluring
Läst 2652 ggr
Lisaandersson96
10/26/13, 11:14 PM

Ritplattan fungerar inte

Hej! jag har ett konstigt problem.

Har letat på internet men hittar inget liknande.

Jag har en Wacma Bamboo Fun pen & Touch ritplatta, den är väl snart ett år gammal, men sparsamt använd.

Igår fungerade den utmärkt. när jag idag skulle fortsätta på projektet jag startade igår så har ritplattan totalt ballat ur. när jag öppnar filen i Photoshop Elements 10 (som jag alltid använt..) så åker scrollerna upp och ner, varje gång jag sätter ner pennan på ritplattan är det som att den högerklickar (har tittat på inställningarna till pennan, det är precis som de var igår..) När jag försöker rita blir det en prick, sen öppnar den Pensel-verktygen (som de gör när man högerklickar egentligen)

 och det konstiga är, öppnar jag t.ex Paint så fungerar pennan och plattan utmärkt, och lika så fungerar photoshop om jag använder dator-musen, så det känns som att det inte är något fel, bara när jag använder dem tillsammans?

ska prova ominstallera ritplattan.. har startat om datorn och försökt så men ingenting verkar fungera :(

Annons:
Sugar Mist
10/26/13, 11:19 PM
Lisaandersson96
10/26/13, 11:41 PM
#2

#1 Nu när jag går in på inställnigar står de att ja inte har nån ritplatta.. förstår inte vad som hänt.. har kört skivan ja fick med, men nu är den seg och allmänt groggy :(

Upp till toppen
Annons: