Annons:
Etikettövrigt
Läst 1433 ggr
[Lyric]
2013-12-26 19:13

Wacom Intuos - Tryckkänslighet

Jo, jag har haft Wacom Bamboo small tidigare och ville ha en med tryck känslighet. Jag köpte Intuos men får den inte till att fungera gällande tryck känsligheten. Så jag undrar ifall det finns något att göra åt det? Jag använder gimp 2.8, och är tacksam för svar. 😃

Annons:
[Lyric]
2013-12-26 21:28
#1

*Ifyllning*

Ellerska man bara ändra pensel dynamiken? Jag vet hur man gör för v 2.6 men inte hur man gör i v 2.8? Någon som vet? Det är värt att testa! ☝️

annia1
2013-12-27 00:28
#2

Jag har ingen aning. Men det har kommit en helt ny sajt på iFokus som heter digital konst. Den har en kategori för ritplattor så kanske fråga även där, men jag kan inte säga hur bra svar du får för den är som sagt helt nystartad. 

Sen ev fråga inne på teckning, jag tror en del också använder ritplattor, men jag vet inte för inte läst så mycket där. Sen finns ju även bildredigering, men där har jag fått intrycket att dom inte använder ritplattor men en del använder ju gimp.

.

annia1
2013-12-28 23:15
#3

Lyric som jag sa så har jag ingen aning, men jag sökte åt mig själv på en sak gällande gimp och hittade då även denna film. Den är på engelska, men det finns ju bilder så det borde gå att komma fram till hur man ska göra, ja förutsatt att det är den här sortens inställning du behöver göra. Jag vet inte heller vilken version av gimp detta gäller, men borde vara lika eller i alla fall liknande i 2.8.

Själva instruktionerna börjar ca 1 min in.

.

Upp till toppen
Annons: