Annons:
Etikettwindows
Läst 3151 ggr
Ary
2013-12-27 11:39

Uppdatering som aldrig blir klar...

Mammas laptop uppdaterar windows varenda gång man stänger av den. Dvs att den ber en att inte stänga av datorn, uppdatering 1 av 1, windows uppdatering tror jag att det är. När man sedan sätter igång datorn igen gör den inte klart uppdateringen som den brukat göra utan börjar om nästa gång man stänger av datorn. Finns det ngt man kan göra i inställningar tex för att få den att sluta uppdatera konstant?

Annons:
Zepp
2013-12-27 12:12
#1

Ja markera uppdateringen och kryzza i att den inte skall visas mer!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ary
2013-12-27 16:12
#2

Var ska man gå in och göra det? När uppdateringen kommer upp när man försöker stänga av datorn har den ju redan satt igång och går inte att stoppa…

Zepp
2013-12-27 17:14
#3

Du klickar på ikonen för nya uppdateringar och klickar sen i vilken du inte vill visa igen!

Alternativt går du till windows uppdate och markerar den där.. finns fler sätt.. men de är de enkla.

Finns lite registerhack o fixitpatchar oxå.. om du vill vara lite mer avancerad?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
2013-12-28 00:08
#4

Ary nu vet jag inte om det ser lika på alla olika operativsystem. Har du en ljusblå ikon nere till höger när datorn är igång så klicka bara på den så att du får upp fönstret så du ser vilken uppdatering det är. Har du inte den ljusblå ikonen synlig nere till höger så kika under pilen där om den ligger dold.

Om du inte hittar den ljusblå ikonen nere till höger så får du gå in på kontrollpanelen och kika om du har windows update där annars gå in på säkerhetscenter och där titta (oftast till vänster) om du har länk till windows update och gå in på den.

Och sen beroende på vilket operativssystem det är. Högerklicka på uppdatering och se om du får upp alternativ dölj eller ta bort. Annars ta bort bocken som sitter vid uppdateringen.

Men skriv upp vilken uppdatering det är och vilket KB-nummer som står där för då kan du söka på nätet och se om det finns andra som haft problem och hur de ev har fått uppdateringen att fungera.

.

Ary
2013-12-29 16:24
#5

Tack ska ni ha för hjälpen. Jag har hittat numret som identifierar vilken uppdatering det är som misslyckas varje gång men skrev inte upp det och är inte på samma ort som datorn. När jag försökte gå till windows hjälpcentra som datorn länkar till när man kollar numret säger att datorn inte är uppkopplad fast man är det…

Vågade inte stänga av windows uppdateringarna totalt föe den gör andra uppdateringar som faktiskt blir gjorda och som antagligen behövs… Delvis ville vi väl bara kolla att det inte var något allvarligt fel.

#3 nä fixar och patchar är def för avancerat men tack iaf ;)

annia1
2013-12-29 17:04
#6

Ary Det ni skulle kunna testa är att använda er av en sak microsoft har som heter fix it. Nu vet jag inte om just denna kan hjälpa det beror ju på varför det inte funkar. Men det finns en länk där till en sida så man kan hitta andra fixar. Annars är det nog att stänga av just den uppdateringen och bara den.

.

Annons:
Upp till toppen
Annons: