Annons:
Etikettövrigt
Läst 1897 ggr
Zynell
12/28/13, 6:53 PM

Spel laggar.

Jag brukar inte spela särskilt ofta, men då och då sätter jag mig gärna och spelar WOW eller Skyrim till exempel. Datorn jag har är ca 1 år gammal och det var inga som helst problem att spela spelen i början, men nu laggar de till tusen! Trots att jag har rensat bort en massa skräp, tömt hårddisken och har gott om utrymme kvar osv osv så fortsätter det att lagga! Inte ens att ställa om till lägsta upplösning i spelen har hjälp. Systemkraven är också uppfyllda, så jag har inte den blekaste aning vad laggandet kan bero på. Har ni några tips?

Annons:
Zepp
12/28/13, 7:39 PM
#1

Firewallen kan ställa till problem.. både den fysiska och den mjukvarubaserade!

Logga in på din router och kolla att den tillåter onlinespel, kika även på inställningar i den mjukvarubaserade, där kan du tex tillåta speciella anslutningar som behövs vid online.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zynell
12/28/13, 8:41 PM
#2

Hur loggar man in på sin router? Jag använder mobilt bredband.

Zepp
12/29/13, 3:11 AM
#3

Det brukar oxå stå på etiketten under routern eller i manualen.. alternativt på deras hemsida.

Mannskriver altså in routerns IPadress.

Stabilare och enklare är att ansluta med en sladd.. eller trycka på WPSknappen.. men det sista är för enkelt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
12/29/13, 5:36 AM
#4

Mer användare på masten, därav lagg skulle jag gissa på.

Ladydragon
12/29/13, 1:11 PM
#5

#2 med största sannolikhet så är din uppkoppling som ställer till med problem….mobilt bredband är inget bra om man vill spela onlinespel

kopierat från denna länken

Is the game playable over a dial-up connection?

No, a Broadband connection is required. While the game may play on a dialup connection, both the size of updates and the constant flow of data required are beyond what Dialup can typically handle.

Is the game playable over a Wireless or Satellite connection?

No, these are not supported connection types. While the game may play there are expectations of high latency, lag or disconnects involved. You can check your Internet provider's website for their Frequently Asked Questions (FAQ's) section. One such website states: "On-line games are not well suited for satellite-based Internet service due to associated latency factors."

Zynell
12/29/13, 1:54 PM
#6

Fast Skyrim är ju inget onlinespel. Jag har rensat upp ytterligare, till exempel sparade spelfiler i Skyrim och det gjorde att laggandet minskade, men inte helt.

Annons:
[VSK]
12/29/13, 3:14 PM
#7

Kolla så att alla fläktar är dammfria och funkar som det skall.

Zynell
12/29/13, 5:14 PM
#8

#7 Inte det lättaste när man har en bärbar. 🙂

[VSK]
12/29/13, 5:36 PM
#9

Blås rent de då 😛

Upp till toppen
Annons: