Annons:
Etikettövrigt
Läst 1356 ggr
Naathaliiiie
2014-01-07 18:40

facebook

Om jag loggar in på facebook på datorn så är det jättekonstigt, det står att jag ''följer'' alla vänner, där det står ''vänner'' är det en knapp till bredvid där det står ''följer'' så är det på alla min facebookvänner.
Och om jag trycker på ''mina vänner'' där man ska kunna se alla dom man är vän med, så syns långt ifrån alla, jag ser bara några. Om jag däremot går in på en av mina vänners sida, och klickar på ''gemensamma vänner'' då ser jag alla vi har gemensamt. 
Och om en annan går in på min facebook från sin och klickar på mina vänner, då syns alla. 
Jag ser även alla om jag är inne på mobilen.
Någon som vet varför det är såhär? Är det bara facebook som krånglar lite eller?


Annons:
Lill-Kisse
2014-01-08 00:35
#1

Det kan vara skillnad på om du kollar dina vänner under ditt namn jämfört med vilka vänner som syns när du står på Startsidan. Under ditt namn är alla med, men på startsidan måste du lägga till namnen på de vänner som du faktiskt vill följa och få alla uppdateringar ifrån. 

På din egen sida kan du göra detaljerade inställningar. 

Jag har inte med alla på Startsidan, för vissa vräker ut delningar, "gilla-bilder" o dyl, men har sällan något eget att säga. De vännerna kikar jag bara in på ibland eller skickar meddelande vid behov.

Naathaliiiie
2014-01-08 18:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

nu förstår jag inte riktigt vad du menar. När man trycker på knappen ''vänner'' som finns på ens facebookprofil, då ska man ju kunna se alla ens vänner, det har jag alltid kunnat innan. Men nu när jag bläddar igenom så tar det stopp efter att jag sett ungefär 30 vänner. Och jag kan inte se resten, men jag vet ju att jag har fler än dom som syns. 

min vänlista ser ut såhär, och den visar typ 20 till av mina vänner. Vill ju se alla. Och varför står det ''följer'' bredvid? det brukar det väl inte?


Lill-Kisse
2014-01-08 19:03
#3

Menar du att det är bläddringen framåt bland inläggen som du har problem med?

Naathaliiiie
2014-01-08 19:15
#4

nej, det är när jag kollar i vänlistan, inte bland nyheterna.
nu kan jag iaf se alla vänner igen! men det står fortfarande ''följer'' på vissa. Förstår inte det här med att jag är vän med personen men att det står att jag följer personen oxå. Man följer väl bara dom man man inte är vän med men som man lixom följer så att man ser inlägg och det ändå. Utan att vara vänner.

edit - nu funkar det visst precis som det ska :) 
men undrar fortfarande vad som hände…


Lill-Kisse
2014-01-08 23:41
#5

Jaså på det viset. Jag föjer inga andra än vänner och deltar i grupper. Gruppmedlemmar har jag ingen anledning att vara vän med också eftersom jag vet var de finns.
Vi har nog väldigt olika inställningar du och jag.

Upp till toppen
Annons: