Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 2694 ggr
ilenna90
1/9/14, 6:44 PM

chrome

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag använder chrome eftersom explorer slutade funka (och ja jag vet att alla hatar det ;)) men nu har chrome också börjat krångla. 

Tidigare när jag tex började skriva in 'ho' i adressfältet så kom 'hotmail' fram som alternativ, samt andra adresser som började likadant; som i en rullgardin ni vet. 
Det kommer fortfarande fram men det försvinner efter 1 sekund, så man hinner inte bläddra ner med piltangenterna. 

Och det är likadant tex. här på iFokus när jag ska välja 'grupp' när jag skapar ett nytt ämne. (Internet/köp sälj/mjukvara osv.) Jag trycker upp rullgardinen och då flimmrar den snabbt till i en sekund och sedan är den borta, så jag kan inte ens trycka på någonting(ännu mindre hinna se.) 

Det flimmrande blir ju svårt att printscreena men jag hann med att få en bild på hur det också kan ser ut: 

Om jag flyttar markören över där rullistan Skulle ha varit så syns vissa i blått/vitt (men även det bara några sekunder.) 

Jag har inte gjort några inställningar utan det här dök upp igår bara :o Finns det någon snäll person som kan ha minsta aning om vad det här är och om det går att fixa? :( Det är verkligen jättestörande!

Annons:
[vanja123321]
1/9/14, 6:53 PM
#1

Samma med mig å min youtube på chrome, det försvinner efter cirka 1-2 sec…

ilenna90
1/9/14, 7:01 PM
#2

men vad konstigt :o dök det upp nyligen för dig också? isåfall kanske det är något fel på just chrome för tillfället och inte min dator. 
det problemet på youtube lät ju mindre kul också -.- det funkar skönt nog för mig!

beem
1/9/14, 7:14 PM
#3

Jag har Chrome och har inte de problemen. Har ni med senaste versionen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

ilenna90
1/9/14, 7:23 PM
#4

åh okej, då lär det inte vara något som rättar till sig själv då -.- fattar inte vad som hänt!
ja det verkar jag ha: 

Version 32.0.1700.72 m

Google Chrome behöver inte uppdateras.

Zepp
1/10/14, 12:36 AM
#5

Kolla vad som körs i bakgrunden!

Är det så att processeorn kört på fullt hela tiden, killa vilken process det är sök sen vilket program som hänger ihop med den processen.

Om inte processorn jobbar hårt så är det nog grafiken som börjar ge sig.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ilenna90
1/10/14, 11:38 AM
#6

oteknisk som jag är så förstod jag tyvärr ingenting utav det där. 

att grafikkortet gått sönder? :o

Annons:
[Nathalie62]
1/10/14, 11:19 PM
#7

Har du testat med Firefox webbläsare ilenna? Kör den själv och har inga problem alls, du behöver således inte avinstallera den nuvarande webbläsaren men prova kör Firefox som ett test och se hur det går då.

ilenna90
1/10/14, 11:23 PM
#8

nej det har jag inte testat, kanske ska ladda ner det och pröva då!
jag har inte samma problem med rullgardinen när jag kör i explorer, men då är det ju så segt på andra punkter istället.

[Nathalie62]
1/10/14, 11:27 PM
#9

#8, Okej, kör ett test så får vi se hur det går, uppdatera gärna hur det blev och lycka till. Det är inte meningen att allt annat ska bli segt istället så tydligen är det något galet med IE.

ilenna90
1/11/14, 12:18 AM
#10

#9 
det ska jag göra! :)
Nej men IE är väl så gott som övergivet om jag förstått det rätt?

[Nathalie62]
1/11/14, 1:53 PM
#11

#10 Mer eller mindre är det så ja, hur gick det ilenna?

beem
1/11/14, 3:19 PM
#12

Jag älskar IE och när jag bytte dator tänkte jag att nu kan jag ta den nya IE till Windows men se det gick inte alls. Jag fick olika typer av  problem så det fick bli Chrome igen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
1/11/14, 3:32 PM
#13

Problemet med nya IE är att det är för säkert.. lite samma som med Vista, det underminerar ett naturligt användande av sagda programvara.. det kräver hela tiden en massa åtgärder som gör att man tröttnar!

Dvs man stänger till slut av alla säkerhetsfunktioner, och litar i stället på de AV-program som man installerat!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
ilenna90
1/27/14, 5:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

# 11

det drog ut lite på försöket att testa haha, men nu har jag installerat firefox och problemet med rullgardiner och massa andra slags rutor försvann skönt nog med det!
Men jag har aldrig använt det här firefox och det är lite saker som jag stör mig på och undrar ifall det finns något att göra åt :)

Jag har ganska många fasta bokmärken under adressfältet och på chrome så har dom alltid haft ikoner bredvid sig, men på firefox(det importerade allt ifrån chrome) har det bara blivit tomma fyrkanter.
Finns säkert många som inte bryr sig men jag tycker att det blir rörigt när allt ser likadant ut.

[Nathalie62]
1/27/14, 6:03 PM
#15

#14, Man kan ta bort hela den verktygsraden ilenna. Det gör man i "anpassa" om du högerklickar längst upp.

ilenna90
1/27/14, 6:12 PM
#16

jaha nej det vill jag inte göra :) jag ville ha dit ikonerna till länkarna bara. 
Men jag lyckades fixa det ändå!

[Nathalie62]
1/27/14, 6:39 PM
#17

Berätta gärna hur du gjorde så andra kan ta del av det ifall dom har/får liknande problem 🙂

_Fisken
1/28/14, 8:37 PM
#18

Jag kör Chrome av fler en än orsak. Jag loggar in i Chrome och sen använder jag Cloud Print samt synkar bokmärken etc. Det är oslagbart. Skulle jag råka ut för det ni pratar om skulle jag försöka lösa problemet. Firefox är också bra men saknar stöd för gmail….som jobbar bra ihop med Chrome. Lite off-topic kanske….men…..kan inte vara tyyyyyst.  😃

ilenna90
1/28/14, 10:00 PM
#19

mitt chrome gick dock inte att fixa ;) fanns inga uppdateringar och var lagomt störande att aldrig kunna se några länk-tips/rullgardiner/alla andra slags rutor.

Upp till toppen
Annons: