Annons:
Etikettinternet
Läst 1172 ggr
beem
1/15/14, 11:29 AM

"Kontakta oss" problem

Många hemsidor har ju en klickbar länk - kontakta oss eller contact us.

Jag kan inte klicka upp dessa länkar för att tex kunna skicka ett mail.

Jag skulle rega mig på en sida och det går inte heller.

Det här är ju saker jag gjort massor av gånger men problemet har dykt upp på senare tid.

Vad beror det på ?

Jag har testat att tillåta popup på sidan. Jag har testat att stänga virusskyddet.

Windows 8.1


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Kaj
1/15/14, 4:22 PM
#1

Pröva och högerklicka och välj öppna i ny flik eller öppna i nytt fönster och se om det går

Du skall även kunna ställa dig över länken och trycka in mittknappen på musen (då öppnas ny flik eller nytt fönster beroende på hur du konfigurerat din webbläsare för detta).

beem
1/15/14, 5:41 PM
#2

#1 Högerklicka och öppna i ny flik elelr öppna i nytt fönster fungerar inte.

Betr. mittknappen på musen - hur ska den vara inställd menar du ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
1/16/14, 9:53 AM
#3

Mittknappen på musen är standard inställd för att just öppna nya flikar i nytt fönster. Har du inte ändrat detta så bör den redan vara OK.

beem
1/16/14, 10:00 AM
#4

#3 Aha det visste jag inte. Testade och det fungerade bra.

Jag får upp en tom flik bara.

Jag har läst på nätet att fler har samma problem. Verkar ha något att göra med Windows 8 - tror en del.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
1/16/14, 4:27 PM
#5

Testa om du kan göra detta på google.com och en sökning. Du skall nu kunna öppna länkarna i en egen flik via mittknappen på musen

beem
1/16/14, 7:14 PM
#6

#5 Ja det fungerar på andra länkar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Kaj
1/17/14, 9:44 AM
#7

Då kan jag nästa sätta en "tunna skit" på att det är websidan du besöker som har fel i sig. Har webbutvecklarna skrivit dålig kod och inte följt vanlig hederlig standard för just länkar så kan det bli fel. Exempelvis om man använder sig av avancerade Javascript för att generera sidorna från en databas (vilket är vanligt).

Om det går att lista ut en epostadress eller en direkt url kan du ju sända dem ett mail och påpeka problemet.

beem
1/17/14, 9:59 AM
#8

#7 Jag har bett andra prova att komma in på mailen och de kommer  in utan problem. Det är inget problem säger dom.

Det är denna sida - contact längst ner.

http://www.flamingpear.com/


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
1/17/14, 12:25 PM
#9

De har gjort detta till en mail länk - alltså du skall inte kunna högerklicka och välja öppna i ny flik eller nytt fönster. Du skall klicka på länken så skall ditt e-postprogram öppnas.
Jag kan inte heller högerklcika och välja öppna i ny flik eller fönster eftersom detta inte är en vanlig länk utan en mailto: länk men jag kan klicka på länken så öppnas mitt epostprogram - Outlook

Om du bara har webmail så kan du högerklicka på Contact us och sedan välja Kopiera genväg. Sedan klistar du in support@flamingpear.com delen - tag bort mailto:%20

mailto:**%20**sup%70o%72t@f%6c%61%6din%67%70e%61r.%63om">

Alla andra riktiga länkar på denna webbplats kan du högerklicka på och välja öppna flik eller fönster eller så kan du dubbelklicka på mitten knappen på musen.

Kaj
1/17/14, 12:31 PM
#10

Det kan åxå vara så att du tidigare blockat att andra program får öppna ditt mail program för det är det länken vill göra om man klickar på den. Första gågen man gör så på någon mailto: länk får man upp en varning från Windows som säger att ett program försöker starta ditt e-postprogram. Där uppmanas man att klicka på Tillåt eller Tillåt inte. Under finns en bockruta som heter Varana aldrig för detta igebn. Om du klickar på att inte tillåta och sedan bockar i Tillåt inte så kommer detta värde sparas och du kommer inte få upp denna uppmaning igen och alla sådana länkar kommer spärras.
Detta bör du komma runt genom att gå in och rensa cachen. OBS! om du har internet explorer skall du även bockaur Spara information om favoritwebbplatser annars tas inte data bort för webbplatser som du har bland dina favoriter.

beem
1/17/14, 12:32 PM
#11

Jag löste det ju som du beskriver men varför går det inte bara klicka  på contact  us och få upp min mail och sen skriva meddelandet.?

Detta var bara ett exempel. Problemet uppstår lite då och då på hemsidor för mig. 

Jag hade aldrig dessa problem med Win. XP.

Har det göra med Win.8.1 ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
1/17/14, 12:38 PM
#12

Som jag skrev du kan ha sagt tillåt inte någon gång och sedan bocakt i varna inte igen. Försök lösa detta genom att rensa din IE webbläsarcache (se mitt svar ovan)

beem
1/17/14, 12:54 PM
#13

Jag använder alltid Chrome men i detta fall testade jag även med IE. Jag har rensat cachen för båda. Jag markerade alla borttag i båda.

Jag får lämna det så här. Det går ju lösa genom att kopiera och klistra in.

Tack för hjälpen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Upp till toppen
Annons: