Hårdvara

Skärm utan ljus.

2014-01-20 14:29 #0 av: maria6

Hejsan,

skärmen pá min laptop har plötsligt blivit sá mörk att jag knappt ser markören, nágon som vet vad det beror pá? Kan tillägga att jag har mycker liten koll pá datorer....

Anmäl
2014-01-20 14:40 #1 av: VildaVittra

Sitter elkabeln kvar i väggen/datorn?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-01-20 14:43 #2 av: maria6

Ja det gór den.

Tack för svar.

Anmäl
2014-01-20 14:51 #3 av: VildaVittra

Man ska börja med det enkla. Glad

Bara för att så vill jag att du tittar längst ner på ikonen för var datorn får sin ström ifrån. Är där ett ensamt batteri, eller har batteriikonen sällskap av en stickkontaktsikon rakt ovanpå?

En annan sak du kan göra är att gå in på kontrollpanelen i menyn, klicka på maskinvara och ljud, efter det på energialternativ. På min dator får jag då upp ett fönster där jag längst ner kan läsa "skärmljusstyrka". Fippla lite med reglaget och se om något händer.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-01-20 15:00 #4 av: Leon1973

Vad är det för dator?

Mac eller Windows maskin?

Anmäl
2014-01-20 15:31 #5 av: maria6

VildaVittra:

Hittade reglaget för ljusstyrkan och mycket riktigt; där satt felet. Nu funkar det normalt igen! Stár dock pá max nu........

Tackar sá mycket fór hjälpen, var orolig ett tag där.Tummen upp

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.