Annons:
Etikettprogramvara
Läst 2099 ggr
beem
1/26/14, 4:30 PM

My Passport - Western Digital

Är det någon här som använder My Passport - Western Digital och kan bidra med lite råd.

När jag gjort en backup av tex dokument vill jag kunna gå in i backupen och titta i ett specifikt dokument - ev. ta bort dokument osv.

Jag har letat men hittar  det inte. 

Hur / var  gör man för att titta i backupen ?

###


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
ru4real
1/26/14, 9:37 PM
#1

Vilket program har du använt dig av för att göra backuper? Vissa BU-program skapar sitt eget filformat, för att det skall gå fortare, packas ihop bättre osv. Men med det skall du då kunna se vilken fil du vill återställa, men du kan nog inte bara öppna den fil du vill ha tag på. Det brukar inte funka.

beem
1/27/14, 12:10 AM
#2

Det program jag använt är den mjukvara  som ingår i My Passport. 

I min  förra externa hårddisk  - Samsung Portable 3.0 -  kunde jag titta på alla filer som låg i backupen. Efter en  datorkrasch var det bra för jag kunde  titta igenom innehållet i Samsung backup  och välja ut de filer jag ville föra över till datorn igen.

Med My Passport innebär det  då alltså att om min dator kraschar måste jag  föra över allt som ligger i MP' backup   till datorn och i datorn sen sortera ut det jag inte vill ha kvar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Borra
1/27/14, 1:02 PM
#3

Öppna "Dator" där hittar du My Passport och alla filer i den. Där kan du själv lägga till eller ta bort filer på vanligt sätt. Filen som innehåller din Bu bör heta WD SmartWare.swstor. Hoppas du hittar.

Borra
1/27/14, 1:11 PM
#4

Det går att gå förbi mjukvaran i My Passport och manuellt flytta filerna dit man vill ha dem, eller radera eller ersätta.

beem
1/27/14, 5:14 PM
#5

#3  Åh där var det ju. Jag har sökt i mjukvaran  där man startar backupen. Så bra att man kan flytta filer - precis det jag sökte efter.

Tack för hjälpen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: