Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 2697 ggr
Acclaim
1/26/14, 8:27 PM

Lenovo...

Annons:
[VSK]
1/26/14, 8:36 PM
#1

Tycker det är anmärkningsvärt mkt dator för pengarna.

Dock 1.5 Ghz per kärna så det är ju ingen speldator precis.

Acclaim
1/27/14, 10:00 PM
#2

Ok, men om man vill ha en bra dator för pengarna men även också att man ska kunna spelat något enkelt spel, vad finns de då för alternativ.

Zepp
1/27/14, 10:17 PM
#3

Det alternativet var som sagt mycket dator för pengarna.. inte det senaste men duger till "enklare spel"!

Nya och avancerade spel är de som kräver mest dator!

Här har du några kraftfullare.. men så betingar de oxå ett annat pris!

Länk!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
1/27/14, 10:26 PM
#4

Här har du en något piggare dator gällandes processorkraften per kärna, men har endast två kärnor, vilket är bra för spel som ej stödjer flera kärnor (oftast äldre spel).

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/ACNXMGUED004/acer-aspire-e-series-15-6-barbar-dator

[VSK]
1/27/14, 10:28 PM
#5

Dock så har lenovon bättre grafikkort. 

ja du får jämföra själv vilken av de två som är bäst för dig.

Acclaim
1/28/14, 5:03 PM
#6

de jag vill köra är bara något så enkelt som FIFA 14 MANAGER (inte vanliga FIFA som ni kanske tänker på),där man bara coachar ett lag.

Och vill naturligtvis kunna köra dom spelen framöver också dvs. FIFA 15 MANAGER och 16 MANAGER som kommer de närmsta åren.

Annons:
[VSK]
1/28/14, 5:13 PM
#7

Vet ej kraven men såna spel brukar vara ganska snälla mot hårdvaran så jag tror nog att du lugnt kan köpa vilken dator som helst för det ändamålet.

kissidor
1/28/14, 9:32 PM
#8

jag vet inte, ska man tro detta så kräver nog spelet lite mer ändå även om det inte var några värstingkrav:

För installation och spel av FIFA MANAGER 14 måste systemet uppfylla eller överstiga följande systemkrav.
 

Windows XP SP3:

  • CPU: Intel Pentium 4 3,0 GHz eller motsvarande
  • RAM: 1 GB 
  • Grafikkort: ATI Radeon 9800 SE 128 MB eller bättre, NVIDIA GeForce 6800 256 MB eller bättre, Pixel Shader 2.0 eller bättre.

Windows Vista™ SP2 / Windows 7 SP1:

  • CPU: Intel Pentium 4 3,0 GHz eller motsvarande
  • RAM: 1,5 GB
  • Grafikkort: ATI Radeon 9800 SE 128 MB eller bättre, NVIDIA GeForce 6800 GT 256 MB eller bättre, Pixel Shader 2.0 eller bättre.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Acclaim
1/29/14, 12:40 PM
#11

#10

Vad är skillnaden mellan den som jag frågade om från början och den som du sa nu?

kissidor
1/29/14, 12:57 PM
#12

det finns en sida där man kan matcha både processor och grafikkort mot olika spel och se om det ska kunna funka. 

jag kommer inte åt att titta där nu för jobbdatorn är spärrad för allt som har minsta lilla med spel att göra och sidan visas inte riktigt rätt på iPaden, så du får gå in och kolla själv, här är länken: http://www.game-debate.com/hardware/

Värd på Mobiltelefoner och Android

Record
1/30/14, 10:49 PM
#13

TS ! Det stora felet med Lenovo är att det är tre lösenord du inte får glömma, och priset då blir 50 kr/st. (för laddklumpen). Ett av de positiva med vissa modeller är belysningen av tangentbordet, de borde fler ha med.

Annons:
kissidor
1/30/14, 11:03 PM
#14

vad är det för lösenord du pratar om record 🤔? nåt sånt har då inte jag i min lenovo.

bakgrundsbelyst tangentbord är verkligen guld värt, men då måste man nästan alltid upp i en annan prisklass, och definitivt om man vill ha det i en lenovo.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: