Annons:
Etikettövrigt
Läst 9094 ggr
pinocchio96
2/2/14, 10:18 PM

Få tangentbordet att lysa Acer laptop

Hejsan!
Finns det någon som kan hjälpa mig hur man får tangentbordet att lysa? Är lite svårt att jobba om det blir mörkt, är inte alltid jag har tillgång till lampa och skärmen lyser inte upp tillräckligt!

Tacksam för hjälp!

Annons:
[Nathalie62]
2/2/14, 11:52 PM
#1

Detta låter kanske komiskt men har du ingen ficklampa eller alternativt pannlampa? Tyvärr får du nog köpa ett bättre lysande tangentbord om du inte har möjligheter att ha någon lampa tänd i så fall.

ElLobo
2/3/14, 12:12 AM
#2

Det finns som sagt lösa bakgrundsbelysta tangentbord att köpa. Här är i alla fall ett exempel; länk.

annia1
2/3/14, 4:43 AM
#3

Gäller det en bärbar dator så kan du ju köpa dig en lampa som du kopplar in via usb.

Från teknikmagasinet. Har du ikea i närheten så kan du ju handla direkt lika om du har siba butik. Det kanske finns fler varianter på dessa sidor.

.

[Nathalie62]
2/3/14, 8:16 AM
#4

#3, Det är ju ett jättebra alternativ annia, jag är osäker på om man kan välja tangentbord efter hur starkt/svagt ljuset ska vara och det skulle ju gå att välja även till en stationär i så fall också om det nu är det ts har.

Kaj
2/3/14, 9:37 AM
#5

Du säger inget om vilken Acer du har men pröva Fn +F9. Den skall slå på/av Backlit keyboard på vissa Acer modeller.

Upp till toppen
Annons: