Annons:
Etiketthårdvara
Läst 964 ggr
pernillaa
2014-02-08 14:58

Skriver inte ut gråa partier

Hej

Har en Canon inkjet Pixma iP1500 som enbart skriver ut de allra mörkaste partierna. Har bara svart patron men det borde väl gå att skriva ut de lite ljusare partierna ändå eller?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Zepp
2014-02-08 20:36
#1

Skriv ut som svartvitt, det blir så om du skriver ut i gråskalor.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

pernillaa
2014-02-08 21:46
#2

Men hur gör jag för att skriva ut det som svartvitt för jag har redan gjort det svartvitt i photoshop. Det lustiga är att när jag försökte skriva ut det innan jag gjort det till svartvitt(det är en inscannad gammal blyertsteckning utan färg) så blev det enbartg det mörkaste som skrevs ut, men nu när jag gjort om den till helt svartvitt(syns ingen skillnad men ändå) då syns INGENTING alls när jag skriver ut.
SOm jag tycker innefattar "svartvitt" även gråskalor.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2014-02-08 21:50
#3

Alltså inte ens när den skriver ut en testsida ser man de gråa partierna. Måste man ha mycket färg i fargpatronen för det? För den jag har är typ tom.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2014-02-08 21:59
#4

Hittade en inställning där jag kunde kryssa i att den skulle skriva ut i gråtoner men den skriver fortfarande inte ut någonting alls. Inte ens det svarta i bilderna. Men på testsidan fungerar det svarta som sagt. Fattar ingenting.

Ha en bra dag! // Pernilla

Zepp
2014-02-08 22:07
#5

Skumt.. trodde du ville ha ut de gråa som svart.. annars med svartvit skrivare så kan man skriva ut tex färgade partier som gråskala.. för ibland står tex o annat i färgade fält.

Mm.. dåligt med bläck är väl det mest troliga va?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

pernillaa
2014-02-09 09:16
#6

Nej jag har alldeles nyss bara i förrgår köpt en ny patron och satt i. =/

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Leon1973
2014-02-09 23:54
#7

Om du går in i printerinställningarna (inne i windows) och skriver ut en testsida, hur blir det då?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

pernillaa
2014-02-10 08:47
#8

Ja den skriver ut svart men inte de gråa testrutorna.

Ha en bra dag! // Pernilla

Leon1973
2014-02-10 09:33
#9

Ser att du har testat detta redan, det borde ju fungera.

Go into Control Panel, Click on your printer, go into Properties Preferences, Click on greyscale.

http://www.fixya.com/support/t2686733-black_ink_only

rengjort skrivarhuvuden?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Upp till toppen
Annons: