13. Övrigt

Outlook har låst ut mig

2014-02-09 02:27 #0 av: Hiro

Nu när jag skulle logga in på outlook så stod det att min mailadress typ används på flera enheter och därför skulle en säkerhetskod skickas till en annan mail och det är väl frid och föjd men det står "Vi skickar en kod till dig om X matchar e-postadressen för ditt konto." vad innebär det? Jag har inte fått något mail från otlook på min andra mail som är en spray mail om det har någon betydelse...

Anmäl
2014-02-09 02:46 #1 av: annia1

Jag har ingen aning. Bästa är nog om du letar reda på en support till outlook och skriver till dom så dom får kolla upp vad som är fel och varför du inte fått nåt mail.

Played for a fool!

Anmäl
2014-02-09 02:51 #2 av: Hiro

Jag har gjord metod 2 och jag får se om det funkar... annars så får jag snacka med dem...

Anmäl
2014-02-09 19:50 #3 av: Zepp

Vilka andra enheter är du inloggad på?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2014-02-09 20:32 #4 av: Hiro

Mobilen, har vart det i över sex månader... 

Anmäl
2014-02-09 21:16 #5 av: Zepp

Bra för då är det iallafall du som är inloggad och ingen annan.

Stäng av mobilen.. eller läs din post där.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2014-02-09 21:31 #6 av: Hiro

Men det har funkat förr? I ca två år med hotmail och ca ett år med outlook utan problem. Både min automatiska inloggning på mobilen och datorn är bortkoplat och nu måste jag ge dem den där koden för att komma in som fortfarande inte har kommit till en där mailadressen som jag inte minns att jag skrivit upp :/

Anmäl
2014-02-09 21:47 #7 av: [Nathalie62]

Har det möjligtvis outlook uppdaterats så det kan vara någon bugg? Detta kanske är något du kan prova Hiro istället för att ange någon kod?

Om du inte kan återställa kontot, registrera ärendet hos  supporten (Windows Live Solution Center).

Har man inte längre tillgång till ens återställningsalternativ väljer man "Jag kan inte använda något av alternativen" och fyller i den information som efterfrågas (exempelvis en mejladress dom kan nå dig på och information om kontot du vill återställa). Om man anger tillräckligt mycket och korrekt information för att verifiera att man är kontots rätta ägare kommer en återställningslänk att skickas till kontaktadressen. Det tar normalt sett under 24 timmar att få svar i sådana fall.


Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2014-02-10 01:03 #8 av: Hiro

#7 Jag har gjort det med att fylla i infon så jag kan bara vänta och se

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.