Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 1175 ggr
Chruss
2/9/14, 6:56 PM

Windows live photo gallery

Jag köper ofta digitala bilder som jag skriver ut och färglägger. Inga problem…fram tills nu.. Nu öppnas de i windows live photo gallery och jag kan inte göra någonting med bilderna (oftast i .jpeg format), jag krymper dem ofta så att de blir hanterbara, kunde öppna dem i Word. Men nu, nu går inte nånting…Kan inte ens avinstallera photo gallery, finns inte i kontrollpanelen och går jag via utforskaren så får jag inte.,, :-( Någon som kan hjälpa mej?

Må så gott!

Christina aka Chruss

Annons:
Zepp
2/9/14, 7:51 PM
#1

Byt assosiation!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Chruss
2/9/14, 9:12 PM
#2

Vad menar du?

Må så gott!

Christina aka Chruss

Zepp
2/9/14, 9:18 PM
#3

Assosierar filformatet med rätt program.

Välj öppna med och gå i listan vilket program du vill öppna med och välj sen öppna alltid med detta program.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Nathalie62]
2/9/14, 9:21 PM
#4

Först och främst, prova installera Revo uinstaller välj version 1.95, då är det gratis helt och hållet, om du ser programmet där så tar du bort windows live photo gallery därifrån istället. det tar även bort sådant som hamnat i registret som tillhör programmet ifråga.

Sen råder jag att använda Pixlr.com istället, det brukar aldrig bli problem och är lätt att redigera bilder även för den som är lite ovan.

Chruss
2/10/14, 1:18 AM
#5

Aha, Zepp, nu är jag med! Men jag måste alltså gå igenom bild för bild och svara ? Nathalie, REVO uninst. fungerade inte. Den hittar inte programmet. Tittar jag i utforskaren så ligger smörjan i program(x86) och där går det inte att ta bort den för jag är inte behörig….

Må så gott!

Christina aka Chruss

Zepp
2/10/14, 1:22 AM
#6

Näe.. ta en bild med ett visst format.. associera det formatet till ett visst program.. dvs det du vill öppna bilden i.

I program(x86) skall du inte rota alls!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: