Annons:
Etiketthårdvara
Läst 4846 ggr
thorntagg
2014-02-16 14:42

Samsung Galaxy bildöverföring till dator?

Hej!

Jag har en vän som har en Smartphone Samsung Galaxy GTS5360.

Hon lyckas inte föra över dom bilder hon tagit med dess kamera, till sin dator. Dessutom  var den medföjlande beskrivningen bara på utrikiska, och då var det förstås ännu svårare. Jag har försökt få fram en svensk manual på internet, men kan inte se någon direkt anvisning för hur man ska lagra bilder från mobilen till datorn! Finns det någon av er som har just den här mobiltypen och kan säga hur det går till att få in bilder i datorn???

Annons:
Guling
2014-02-16 15:00
#1

Visst ska vi hjälpa till… ;) När man sätter i Datakabeln kommer det upp en symbol (en punkt med 3 "armar" ifrån) längst upp på mobilskärmen. Drar man ner "meddelande-fliken" så står det: USB har anslutits välj att kopiera filer till/från datorn Tar man på meddelandet så kommer man till en Grön "robot m USB-arm" & knappen Anslut USB-lagring, ta knappen & OK när den blå rutan kommer upp. I vissa (de flesta) datorer kommer rutan med bl.a. "visa i Utforskaren" upp & i vissa får man gå in via "den här datorn" & välja enheten. Sen kan tittar man på bilderna & kan antingen dra ikonen till skrivbordet (eller vart man nu vill ha dem) eller ta "spara som"… Hoppas det inte blev alldeles för rörigt nu!! :)

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!

thorntagg
2014-02-16 15:35
#2

Tackar så mycket! Jag har visserligen varken nämnda smartphone eller datorn som det gäller, men ska vidarebefordra ditt svar till min kompis!

deeman
2014-02-16 17:40
#3

Ett annat alternativ som kan provas är att registrera sig och att ladda hem appen Airdroid. Appen gör så att man kan ansluta till mobilen via WIFI och IP etc.

Ingen installation av någon programvara eller kablehantering behövs alltså inte. Du kommer åt gränssnittet och applikationen via webbläsaren där du också ansluter till mobilen, se länken för vidare info.

http://www.airdroid.com

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


kissidor
2014-02-16 18:15
#4

ja eller om vi ändå pratar om alternativa lösningar så kan man ju även öppna ett dropbox-konto så får man molnlagring och automatisk överföring till alla enheter där man lägger in dropbox (eller liknande tjänst)

Värd på Mobiltelefoner och Android

deeman
2014-02-16 19:40
#5

#4 Dock inte lika smidig - Men Ja, det är också en alternativ lösning.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


kissidor
2014-02-16 19:46
#6

tja det kan diskuteras - jag skulle nog kunna tycka att den är betydligt smidigare 🙂. speciellt om man vill kunna komma åt samma filer från flera enheter. men strunt samma, det är alltid bra att ha alternativ

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
deeman
2014-02-16 20:34
#7

Sant, -men det går ju via AirDroid också, det enda du behöver är appen i huvudenheten. Men Ok, fair enough.
Airdroid kanske mer är ämnad till en snabb lösning medan Drop Box är en långsiktig lösning. För övrigt så kan man göra mycket med AirDroid som man inte kan göra med DropBox och tvärtom. Det är lite beroende på scenariot i fråga.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: