Annons:
Etikettwindows
Läst 1701 ggr
Paradizzzze
2/19/14, 1:53 PM

Virus eller problem med touchen Windows 8 på en HP

Hej!
Min HP med Windows 8 är några månader gammal och för kanske en vecka sedan började skärmen/touchen uppföra sig konstigt. Det är precis som att musen eller touchen får ett eget liv eller om det är ett virus som drabbat min dator. Ena stunden är den normal, men då och då flippar den helt och "zappar" mellan startskärm och skrivbord, tittar man på video av något slag kan den "spola tillbaka" av sig själv och när jag är ute på webbsidor, så är det storleken på sidan som ändrar sig till antingen gigantiskt eller minimal. När det här händer går det ibland över av sig själv, men ibland hjälper det bara om man sätter datorn i viloläge. Har tänkt göra en återställning och se om det hjälper, men ni kanske har ett bättre förslag? :)

Tacksam för svar.

// Zenita

Annons:
Kaj
2/21/14, 11:52 AM
#1

Om det hände för någon vecka sedan så pröva och gör en systemåterställning till ett datum innan du hade problemet (skriv systemåterställning i sökfältet).
Om det sedan löser problemet fundera på om du gjort något den senaste vecka typ besökt någon speciell webbsida, installerat något program eller någon hårdvara od. Då kan det vara problemet.
Antar även att du kör med både brandvägg och antivirusprogram. Båda finns gratis till Windows 8 så de borde vara aktiverade.

Upp till toppen
Annons: