Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2626 ggr
Felliiis
2/20/14, 8:03 PM

Installation av Nätverkskort!

Hej!

Jag har precis formaterat om min dator och nu när formateringen är klar och Windows 7 är installerat så hittar inte min datorn mitt nätverkskort.

Det står (och alla säger på andra forum) att man ska installera drivrutiner för nätverks kortet, men hur ska jag kunna göra det när jag inte kan komma ut på internet från början? 

Snälla hjälp mig!
MVH

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Annons:
Leon1973
2/20/14, 8:30 PM
#1

Ladda ner de drivrutiner du behöver till en USB sticka och sen in i den datorn som behöver dem.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

deeman
2/21/14, 10:38 AM
#2

#TS
Uppenbarligen så har du tillgång till internet då du skriver här ;-)

**Men testa med att göra följande:
**Stäng av datorn och montera ur kortet, vänta några sekunder och sätt i det igen, alt. montera kortet i en annan plats om en sådan finns.
Starta datorn.
Lyckas Windows inte känna av kortet så ta reda på vad kortet heter och vilka drivrutiner du behöver och ladda hem dem genom att låna en dator som har tillgång till Internet.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Leon1973
2/21/14, 10:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Behöver inte ta ut kortet, man kan gå in i enhetshanteraren och göra detta utan att röra hårdvaran.

Markera nätverkskortet, högerklicka på det och välj avinstallera.
Sen högerklickar du igen på vilken enhet somhelst och välj "sök efter maskinvaruförändringar".

Du kan också högerklicka på nätverkskortet och välja uppdatera drivrutin, och sen välja "Sök autoamtiskt efter uppdaterade drivrutiner.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Kaj
2/21/14, 11:15 AM
#4

Om inget av ovanstående hjälper så kan det vara så att nätverkskortet har gått sönder. Om det nu är så då får du helt enkelt köpa ett nytt.
Testa först det som skrivs ovan för det kan mycket väl hjälpa.
Du säger att du omformaterat din dator och lagt på Win7. Om du gjorde detta med en äldre dator så bör du köra Windows 7 upgrade advisor från microsoft så talar den om ifall det finns program eller hårdvara i din dator som inte är kompatiblet med Win 7. Det skulle kunna vara så att ditt nätverkskort är för gammalt (om det nu var en gammal dator
Kolla här för att se om din dator klarar alla Win7 kraven

Ett enkelt alternativ om nu näteverkskortet visar sig vara trasigt eller inte kompatiblelt med Win7 kan vara ett billigt usb nätverkskort. Dessa hittar du på de flesta teknikaffärer såsom Dustin, Netonett (=SIBA), Elgiganten mfl.
Fördelen är att du inte behöver plocka isär din dator utan den är bara att stoppa in i ett ledigt usbuttag (har du få lediga kan du köpa en USB hub för billig pening och plugga in så får du fler USB uttag).
Du kan köpa trådlösa eller trådbundna som du ansluter med en vanlig ethernet kabel.

Några exempel här

Bäst är förståss att köpa ett riktigt nätverkskort och installera i datorn.

deeman
2/21/14, 11:17 AM
#5

#3 Du har så rätt, så kan man också göra om man inte vill rota inuti datorn, och hoppas på att det löser sig. Men det gör det inte alltid tyvärr - dock får alternativet som #3 nämner ses som ett prioriterat alternativ.

Har annars varit med om flera fall där man fysiskt varit tvungen att ta ur kortet och monterat i det igen. Men Hur som så borde Windows 7 hitta kortet, annars får man förmoda att kortet har några år på nacken.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Felliiis
2/21/14, 6:14 PM
#6

Tack för alla svar! Det va min pojkvän som startade denna tråd genom mitt konto. Datorn är hos honom nu så han lär fixa det :) #2 Ja vi gick på hans dator haha ^^

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: