Annons:
Etikettprogramvara
Läst 6865 ggr
Gunlog
3/7/14, 9:26 AM

Hjälp! Pekplattan kan inte aktiveras!

Min väninna har en Packard Bell med Win 8 i. På något sätt lyckades hon stänga av plattan, men kan nu inte sätta igång den igen. Jag kan inte win8 så jag vet inte hur jag går via start-menyn. På F6 finns avstängning för plattan, men det fungerar inte att aktivera igen… Jag har funktionen att aktivera och inaktivera i vänster hörn på min laptop, men det finns inte på hennes. Någon som kan guida?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
_Fisken
3/8/14, 12:05 PM
#1

Dubbelklicka uppe till vänster på plattan. Det kan fungera. Det kan finnas en on/off funktion där. Jag har själv sullat till det och stängt av den. Sen var det svårt att hitta var man satte på plattan igen.

Gunlog
3/8/14, 3:35 PM
#2

Okej, tack. Jag ska säga till henne.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

annia1
3/9/14, 3:01 AM
#3

Gunlog jag har noll koll på win8. Men på bärbara så kan det finnas en Fn knapp som man kan få hålla ner samtidigt som man trycker på F6 i ert fall. Fn knappen brukar sitta nere till vänster.

Annars kanske det går att aktivera den via kontrollpanelen. Borde då finnas där.

.

Gunlog
3/9/14, 5:30 PM
#4

Jag provade det, men det gick inte. Hon hade laptopen med sig till jobb för att få hjälp, men ingen klarade av det.

En datorkunnig på jobb skulle gå in på drivrutinerna för att kolla, men då tog batteriet slut. Men jag tror inte att det är fel på drivrutinerna. Hon klickade på något konstigt sätt på plattan och då slutade den att fungera…

Jag har skickat ett sms till henne att hon skulle dubbelklicka uppe i vä hörn, men jag har inte fått svar så jag förmodar att det inte hjälpte…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

annia1
3/9/14, 7:55 PM
#5

Jag sökte på nätet på "packard bell" pekplatta. Nu vet jag ju inte vilken packard bell hen har så kanske är olika.

Här en som skriver om lysande knappar mellan tangentbord och skärm.
Här från microsoft en som ställt en fråga och då ska det finnas en knapp ovanför F10.
Här är lite olika lösningar beroende på vilket problem det gäller. 

Annars det jag såg att man ev får ladda hem drivrutiner. Dom borde gå att hitta på packard bells sida.

.

Gunlog
3/9/14, 10:10 PM
#6

Nämen, annia1 ! Många tack! Jag ska föra vidare… Hoppas hon får rätt på det nu…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Hiro
4/30/14, 12:32 AM
#7

Jag vill tacka dig #1, äntligen har någon berättat ett lätt sätt att aktivera plattan! Tack!

Upp till toppen
Annons: