Annons:
Etikettövrigt
Läst 1810 ggr
[Teddies matte]
3/13/14, 1:16 PM

Länkar/sidor blir något helt annat - virus

Nu behöver jag lite hjälp med hur jag skall få bort detta;

Ibland när jag skall öppna någon sida öppnas istället något helt annat, antingen står det "special" i fliken och sidan blir bara helt blank eller så kommer man in på någon poker- eller annan spelsida. Vad är detta och hur får jag bort det?

Annons:
[Teddies matte]
3/13/14, 6:25 PM
#1

En sida som jag ofta kmr in på istället för det jag tänkte är; canadaalltax.com

annia1
3/13/14, 7:42 PM
#2

Nej det är sannolikt inte virus utan troligen nåt som går under benämningen, PUP:s står för potentiellt unwanted program, på svenka möjligen oönskade program. Som med största sannolikhet har följt med när du laddat hem nåt annat program.

Ditt verkar vara rätt nytt för jag hittar inte så mycket information om det. Och utan att veta exakt vad det heter så är det svårt att säga hur du ska få bort det och vad du ska leta efter bland tillägg och i sökmotor och bland installerade program.

Den här sidan är på engelska och det heter inte canadaalltax, men det som står brukar vara det som tipsas om i första hand att använda för att få bort PUP:s. Det finns instruktioner som visar vilka ställen du ska titta i dina webbläsare och ev i datorn och det finns program som du kan använda för att skanna igenom datorn och se om du får bort det.

Adwcleaner och malwarebytes anti-malware är två program som jag självt använt, men de andra vet jag inte hur dom funkar.

.

[Teddies matte]
3/13/14, 7:46 PM
#3

#2 Testade med ADWcleaner för ett tag sen, än har det inte dykt upp några konstigheter, så förhoppningsvis fick jag bort det.

annia1
3/13/14, 7:49 PM
#4

Bra om det gjorde nytta. Men kika för säkerhets skull på inställningar i webbläsaren så du har rätt startsida och likaså på tillägg och sökmotor. 

Om det kommer tillbaka så ta malwarebytes antimalware.

.

[Teddies matte]
3/13/14, 7:52 PM
#5

#4 Där är allt som det ska, malwarebytes testade jag innan ADWcleaner, men det hjälpte inte.

annia1
3/13/14, 7:55 PM
#6

Malwarebytes brukar hitta. Så konstigt att det inte hjälpte. Huvudsaken är att det verkar vara borta.

.

Annons:
Upp till toppen
Annons: