Annons:
Etikettwindows
Läst 4407 ggr
Fillixa
4/2/14, 11:03 PM

Nyheter i Windows 8.1 Update!

Den 8 april strax efter klockan 19 kommer Windows 8.1 Update Kb2919355 att kunna laddas ned!

Mer läsning om detta på: Nyheter i Windows 8.1 Update

Annons:
Fillixa
4/8/14, 10:12 PM
#1

Uppdateringen Kb2919355 (887,6 mb) finns nu att nedladda via Windows update!

Först kom ett antal andra uppdateringar strax efter klockan 19!

Nu startar Windows 8.1 direkt med skrivbordet om din enhet inte har pekskärm!

Du kan nu tex fästa appar i aktivitestfältet!

OneDrive har nu ersatt namnet SkyDrive överallt!

[VSK]
4/9/14, 5:47 AM
#2

Körde nyss Win-upd… 2.1 GB vägde paketet 😃

Blanksteg
4/9/14, 5:00 PM
#3

Har försökt uppdatera tre gånger nu, men när hämtningen når 4% så avslutas uppdateringen och står som misslyckad uppdatering. Får upp felkoden 80073712, som står för att filen som behövs av Windows Update är skadad eller saknas.

Hm… :( Hur löser man detta?

Fillixa
4/9/14, 5:45 PM
#4

#3

Det finns ett förslag till lösning med update (felkod 80073712) på Microsoft Hjälp och Support!

Klicka på lösning Windows 8 (Fix it)!

Blanksteg
4/9/14, 5:54 PM
#5

#4: Jag gjorde det, men funkar inte. När jag körde metod 2 så kunde jag skriva in första kommandot, men när jag klickade retur så kom det bara upp lite text och jag kunde inte skriva in det andra kommandot (väntade i flera minuter). 

Nu när jag försöker hämta uppdateringen igen så står det hela tiden på 0% och storleken på filen som 0 kB (tidigare stod det 883 mb eller nåt).

Zepp
4/9/14, 6:14 PM
#6

Vad är det i denna uppdatering.. jag gluttade lite och det verkar mest handla om ökad användbarhet för paddor?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Blanksteg
4/9/14, 6:36 PM
#7

Nu funkade det att skriva andra kommandot, men står att ingen åtgärd utfördes. Står även Error: 0x80240021

Fillixa
4/9/14, 6:43 PM
#8

En av mina datorer misslyckades också 3 gånger med att uppdatera, men efter omstart så lyckades nedladdningen till den datorn också!

Frågor och svar på Microsoft Community om den senaste uppdateringen!

Länk till Microsoft Community.

Blanksteg
4/9/14, 7:25 PM
#9

Testade omstart nu, men funkar fortfarande inte.

Har ställt en fråga om problemet på community:t, så får se om jag får svar där.

Fillixa
4/9/14, 7:41 PM
#10

#9 Hoppas att du får snabbt svar som hjälper digGlad!

#6  Ändringarna är till för att blidka de som vill att allt ska se ut som förr i tidenSkrattar! Jag har dock ändrat tillbaka så att startskärmen öppnas först i stället för skrivbordetTummen upp!

Jag har uppdaterat med en svensk länk om nyheterna som hittas i första inlägget!

Blanksteg
4/9/14, 9:06 PM
#11

Nu funkade det andra kommandot! Funkade efter att jag skrivit DISM.exe /Online /Cleanup-image /Startcomponentcleanup före jag skrev det andra. Men det gick ändå inte att hämta uppdateringen. Gjorde då en systemscanning (med sfc), men det funkade tyvärr heller inte. Står bara att det inte gick att hitta några saknade eller skadade systemfiler. Så antar att det inte är det som är problemet.

Blanksteg
4/9/14, 9:24 PM
#12

Jag installerade ett par andra uppdateringar idag, som kanske uppkommit efter ovan nämnda uppdatering. Kan det ha orsakat nåt problem? Kan jag avinstallera dessa uppdateringar för att sedan installera dem igen efter att jag försökt hämta ovan nämnda uppdatering igen?

Blanksteg
4/10/14, 12:28 PM
#13

--

Annons:
Blanksteg
4/21/14, 2:38 PM
#14

Nu kunde jag äntligen installera uppdateringen?

Fillixa
4/21/14, 3:47 PM
#15

Grattis, så kul att höraTummen upp!

Du får kolla vad de svarar på Microsoft Community om detta!

Upp till toppen
Annons: