Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1247 ggr
Lizelda
2014-04-08 00:07

Ny processor?

Jag behöver en ny processor då min nuvarande inte klarar att köra The Sims 3 utan att lagga. Vilken är en bra processor som inte kostar en förmögenhet?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Inkanyezi
2014-04-08 00:10
#1

Du måste nog tala om vad du har för moderkort och vilken som sitter där nu, för att det ska gå att föreslå någon processor att byta med.

Ganska sällan är det idé med processoruppgradering enbart, så antagligen behöver du byta fler bitar. Tala gärna om vad du har för komponenter nu, så kan du antagligen få hjälp med hur det är smartast att gradera upp.

Lizelda
2014-04-08 00:14
#2

Eh… Nu blev det jobbigt >.> Det enda jag vet är att vi har bytt ut delar en efter en så den har blivit bättre och bättre men har ingen koll på vad det är för delar…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Inkanyezi
2014-04-08 00:24
#3

Det står på moderkortet vad du har för moderkort.

Den talar säkert om vilken processor det är när den startar, annars kan man se det i datorns BIOS SETUP  och ett annat sätt är att köra något diagnostikprogram för att få veta så mycket som möjligt om delarna.

Krångligt? Det är helt enkelt så att det finns en massa olika moderkort och en massa olika processorer, och alla passar inte ihop. Det måste vara rätt processor till moderkortet man har, både processortyp och sockel.

Om ditt moderkort inte kan ta någon snabbare processor - eller tillräckligt snabb, kan det tänkas att moderkortet måste bytas för att få fart på den.

Lizelda
2014-04-08 01:19
#4

*hjärnan jobbar för fullt* Jag trooor att jag förstår! Äh, får önska mig en ny processor så löser de andra det, tänkte bara att jag kunde låta smart ifall jag visste om någon >.>

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Taggeman
2014-04-08 10:27
#5

Det kan räcka med att byta grafikkort o mer minne för att det ska fungera bättre att spela spel.
Läs den andra tråden om byte av grafikkort! http://datorn.ifokus.se/discussions/53419a048e0e743e7b000d20-bygga-ut?discussions-1

Hur gammal är datorn?
Vilket operativsystem?
Hur mycket minne är installerat vilken sort är det?
Vad för processor hur snabb?
Hur många watt är nätaggregatet på? (om man kan sätta in ett bättre grafikkort drar mera kraft)
Vad för grafikkort är det nu?

Sen beror det på hur många program som arbetar i bakgrunden om det laggar med. Är datorn gammal o mycket som har laddats ner så finns det massor i bakgrunden som ligger o tar kraft från minne o processor.

Du kan trycka Ctrl+Alt+Delete o öppna Aktivitetshanteraren o sen prestanda då får du upp hur mycket processorn o minnet använder o ligger det väldigt högt på något av dom här staplarna så ser du vad som används mycket. Får du lagg då går dom här staplarna i topp.
Sen kan du kolla Processer för att se vilka program som använder mycket minne ex. Skype.exe använder en hel del.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Zepp
2014-04-09 18:17
#6

Eh.. bytt en massa.. för det mesta bortkastade pengar!

Köp ny dator.. för om det laggar på Sims.. så har du en väldigt långsam dator!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Lizelda
2014-04-14 00:11
#7

Den är inte långsam egentligen! Fast jag har rätt mycket extra innehåll och sånt..

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: