Annons:
Etiketthårdvara
Läst 3863 ggr
Unibrow
2014-04-10 09:15

Dator för redigering?

Hej! Jag behöver lite hjälp med val av dator. Jag redigerar och animerar mycket i diverse adobe cs4 & cs6 program, samt gör en del musik i studio one och det blir ofta för mycket för datorn jag har nu. Har något av en budget på 8'000, gärna mindre än så då jag är en halvfattig student. Har funderat på den här, men jag blir osäker på om den har vad jag behöver då jag är osäker på vad man ska leta efter. 

Hjälp uppskattas! :)

Annons:
Taggeman
2014-04-10 09:57
#1

Jag skulle satsa på en dator med i7 processor ex.  http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/ASUS-K550LA-XO172H/199313.2001/

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

kissidor
2014-04-10 15:36
#2

kan du lista vad du har för hårdvara i din nuvarande dator, så vi har det att utgå ifrån? då vet vi ju iaf vad som inte räcker 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Unibrow
2014-04-10 16:26
#3

Jag har en vostro 3360 från dell, en skoldator. Är inte helt hundra på vad jag ska lista egentligen, är så pass oteknisk 😃

kissidor
2014-04-10 19:18
#4

ok, nu är det så att datorer brukar säljas i olika konfigurationer under samma namn, så därför räcker inte dell vostro 3360 för att man ska veta vad datorn har för hårdvara. men om du går in i kontrollpanelen och väljer system så får du upp vad du har för processor och hur mycket RAM-minne, och om du har ett separat grafikkort (vilket jag tror att du inte har) så ser du vad det heter också. enklast är kanske om du tar en skärmdump på informationen och sen lägger in här 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Unibrow
2014-04-10 19:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hoppas det blev rätt nu? 🤪

Aniara14
2014-04-10 20:19
#6