Annons:
Etikettwindows
Läst 590 ggr
TheAlmab
4/10/14, 5:53 PM

"corrupted user" eller nått xD

Min mamma har lite problem med henne ca 4 år gamla ASUS. När hon försöker logga på sin användare på datorn så har den blivit corrupted. Vet att detta kan hända men har dock bara hört talas om det. Jag skapade en ny profil på hennes dator och försökte fixa det (Det tipsade pappa om) men datorn krävde hela tiden ett godkännande av mammas "första profil" men när jag skrev lösenordet så funkade det såklart inte. Datorn liksom låtsades som att det regnar (om ni fattar vad jag menar). Detta gör mig väldigt arg och jag undrar om ni vet något sätt att fixa detta på. Varken jag eller pappa har kommit på något. Mamma använder sig av windows vista. Snälla hjälp D:

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

Annons:
Kaj
4/11/14, 9:48 AM
#1

Du kan inte skapa en ny profil med samma namn och tro att man kommer åt allt igen. Namnet på en profil i Windows är bara ett Display namn. Internt skapar Windows ett unikt SID id på alla användare. Detta SID id är alltid unikt så om man skapar två profiler med samma namn (typ genom att ta bort det första och sedan lägga till ett med samma namn igen) så blir det ur Windows perspektiv ändå som två helt olika användare.

Du bör dock kunna lägga till en helt ny profil med valfritt namn och sedan helt enkelt gå in på datorn och kopiera alla filer som ligger under C disken Users (Användare) som man vill spara från den gamla profilen.
Därefter kan du välja att helt ta bort alla dessa filer och fortsätta och jobba med den nya profilen.

TheAlmab
4/11/14, 3:52 PM
#2

Problemet är att jag inte kommer åt administratörskontot :/ men tack för hjälpen ändå!

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

Zepp
4/13/14, 9:18 PM
#3

Det e därför man alldrig använder administratörskontot dagligdags.. utan ett användarkonto.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

TheAlmab
4/17/14, 6:20 PM
#4

oh :o där lärde jag mig något nytt. :) Men tack för hjälpen ändå.

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

Upp till toppen
Annons: