Annons:
Etikettövrigt
Läst 1269 ggr
diamantsorg
4/16/14, 8:41 AM

Adobe flash player ??

Kan man avinstallera adobe flash player och installera en tidigare version? Eller kan man bara installera den senaste? Insåg lite för sent att version 13 bara var beta, så när jag laddade ner den slutade allt att funka ;(

Annons:
Kaj
4/16/14, 8:50 AM
#1

Good luck. Adobes produkter är alltid krångliga och beskaffade med fel och hål som gör att man är utsatt.
Nåväl det borde ju gå att gå in på kontrollpanelen och lägg till ta bort program och välja avinstallera.
Sedan måste du naturligtvis hitta en äldre version någon stans och där kan det bli problem.

Tack gode Gud för html5 så vi kanske slipper Flash och andra struliga plugins i framtiden.

diamantsorg
4/16/14, 10:00 AM
#2

Lyckades fixa det :D

bamse6311
4/16/14, 2:56 PM
#3

#1 Kaj

Har IE11 html5?

Har försökt att googla på detta men inte hitta något som jag blir klok på.

Om IE11 har html så skulle jag väl kunna avinstallera flash samt read??

Bästa hälsningar,
Bertil

Kaj
4/17/14, 9:35 AM
#4

#3
ja Ie11 har stöd för html 5 websidor.

Nej du kan inte avinstallera Flash rakt av. Html 5 ersätter inte befintliga webbsidor som använder Flash. med html5 kan webbutvecklare skiva egen Java script kod med medieinnehåll utan att behöva ha en plugin för medainnehållet som ex. flash, silverlight mfl.
Tills dess att ägaren av websidan själv anpasat den för html5 istället för plugins för multimedia så behövs lash för just den sidan.

Här finns en testdrive som microsoft gjort med en massa sidor som visar multimedia innehåll baserat på html5 utan att du behöver några plugins. Om du har IE11 (eller någon annan webbläsare som har stöd för html5 som ex. chrome, FF mfl) så komer sidan at visas och köras utan att ex flash startas.

Det kommer nog ta ett tag innan alla webbsidor med plugins för multimedia försvinner helt och hållet då html5 är relativt nytt. men fler och fler lär börja anpassa så fort som nya webbläsare med stöd för html5 har börjat installerats hos alla användare där ute.

bamse6311
4/17/14, 10:21 AM
#5

#4 Kaj

Tackar för utomordentligt samt lättförstådd information, tummen upp Tummen upp

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: