Annons:
Etikettövrigt
Läst 1287 ggr
Lamina
4/17/14, 1:34 AM

Hjälp med inställningar för tangentbord?

Jag köpte en ny laptop för ett litet tag sen. En Samsung av något slag (vet inte vad det är för modell) med windows 8. En av dom första sakerna jag gjorde var att pilla runt bland inställningarna. Och någonstans mitt i pillandet råkade jag snubbla över en inställning som gjorde att markören flyttar sig bara en bokstav/rad i taget när jag trycker på piltangenterna. Alltså så som det brukar vara på alla datorer jag haft tidigare.

Så lånade jag ut datorn till syrran en natt, och när jag fick tillbaka den hade datorn återgått till det "normala", dvs markören flyttar sig en hel rad åt sidan och en hel sida upp eller ner när jag trycker på piltangenterna. Jag finner detta oerhört irriterande, men kan inte för mitt liv hitta tillbaka till vart jag från början ändrade den inställningen! Jag har sökt igenom kontrolpanelen, varit inne på tangentbordsinställningar, musinställningar, hjälpmedelscentralen osv osv. Men jag hittar ingenting. Jag begriper inte hur jag ska ändra tillbaka till det normala… 😡🤔

Någon som kanske har en aning om vart jag kan hitta den inställningen..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
4/18/14, 7:31 AM
#1

Ingen?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Sångfågeln752]
4/18/14, 10:52 PM
#2

Har du kollat igenom datorn så det inte existerar något virus i burken?

[Sångfågeln752]
4/18/14, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Du borde komma åt inställningarna här

Kontrollpanelen-Utseende och anpassning-Hjälpmedelscenter-Gör tangentbordet mer lättanvänt, tryck på "tangentbordsinställningar" längst ner, en ruta dyker upp "egenskaper för tangentbord, bifogar en bild så du ser vilken jag menar.

Upp till toppen
Annons: