Annons:
Etikettwindows
Läst 1824 ggr
druttizen
2014-05-11 11:34

Photoshop CC + grafikkrasch

Hejsan

Jag har en Packard Bell EasyNote TM85 med win 7. 
64-bit. Service pack 1.
Den är fabriksställd för någon dag sen, för den låste sig.
Har nu installerad PS CC, som verkar fungera som det ska, men nu när jag satt och redigerade så blev skärmen svart och sen kom tillbaka ihop med ett meddelande nere vid klockan:

"Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts.
Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 335,23 slutade svara och har återställts"

Jag har ju laddat ner de senaste drivrutinerna, så jag förstår inte varför det kraschar så här. 
Förut hade jag ps 6.. Är det så att mitt grafikkort är för "gammalt" för ps cc? Fungerar ju snabbt och bra för övrigt..

Annons:
deeman
2014-05-11 12:48
#1

När något som nämns "Kernel" så brukar det ha att göra med ström/batteri/styrka etc. Det kan hända att en händelse gjorde att grafikkortet tappade ström och styrka och därav så fick du en svart skärm. 

Alternativt att någon krets tappade kontakt. Kan vara vad som helst i normala fall, men här framgår det att det var något knas med drivrutinen.

Detta kan även tyda på att grafikkortet eller någon styrkrets har blivit för varm, drivrutinen hänger sig och kraschar. Vid allvarliga problem/orsaker blir det oftast en s.k BSDx. Så en svart skärm får i det avseendet kanske  ses som ett mindre allvarligt problem. Men återkommer den, så är det något galet förstås.

  1. Har du de senaste drivrutinerna för din bildskärm(inte grafikkortet)?
  2. Får du fram någon ytterligare information från loggboken i Windows?
  3. har du ladddat ned rätt/eller är drivrutinen kompatibel med din version av Windows?

Prova en tid att sänka ned grafikinställningarna för kortet så att de inte jobbar med allt inställt på max.

x BSD - [Blue Screen Of Death], - Blåskärm

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: