Annons:
Etikettövrigt
Läst 621 ggr
[melowi]
2014-05-20 23:20

Kostnad att laga skärm?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har en aning om vad det ungefär skulle kosta att laga det här? Datorn fungerar, men frågan är bara hur länge till man ser vad man håller på med.. 😐

Annons:
Zepp
2014-05-22 18:34
#1

Eh.. det lönar sig sällan.. utan man köper en ny dator!

Eller så har man garanti kvar.

Oså lägger man bara enkelt in allt från sin backup!

När man lämnat in den för garantireparation så raderar de som gott alltid allt innehåll på disken.. men som väl är så har man alltid sina backuper.. eller?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Leon1973
2014-05-22 20:47
#2

När man lämnar in en dator för reparation av en skärm så rör de väldigt sällan disken. Denna skada kommer aldrig att gå på garanti då det är yttre våld som har orsakat den.

Köp ny dator, det blir billigare.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[melowi]
2014-05-22 21:28
#3

Skärmen och allt funkar, men bara att en olycka hände så lossade skärmen.. Får se hur länge till den håller så får jag väl köpa en till laptop sen då :p

beem
2014-05-23 11:01
#4

Hemförsäkring - drulle ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Leon1973
2014-05-23 15:02
#5

#4 bra Beem..   Kolla om du har allriskförsäkring, vad du än gör…  skyll inte på att det var ett husdjur, försäkringarna täcker inte skador som husdjur orsakat.

Nu vet jag inte hur din gick sönder, men jag har tyvärr sett folk få avslag för de har varit ärliga och sagt att det var hunden som drog ner datorn osv..

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[melowi]
2014-05-23 18:38
#6

Tror inte att den skulle täcka något som man orsakat själv, råkade slänga den i soffan när jag hade ett av mina utbrott, ångrade mig såklart sen men gjort är gjort..

Annons:
Zepp
2014-05-23 20:19
#7

Skönt att det var du iallafall.. jag har hellre sönder grejer själv än att jag låter andra göra sönder mina saker!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Leon1973
2014-05-23 22:15
#8

Du ska ju inte säga att du fick ett utbrott och slängde den i soffan..

Du hade den i handen och råkade tappa den…   = Allriskförsäkring täcker reparationskostnaderna, du betalar 1500 i självrisk. Om det var en billig dator och den var till åren är det nästan bättre att inte anmäla det och höja sin premie och istället köpa nytt.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Upp till toppen
Annons: