Annons:
Etikettövrigt
Läst 848 ggr
Halcyon
5/26/14, 10:04 AM

Billiga bra datorer

verkligen behöva en ny dator som inte är alltför dyr då jag får en ny dator av skolan till jul. Någon som har tips? Helst mellan 2000-3000kr!

Jag ska bara ha den till att surfa runt, se film och så men gärna också att spela sims om det går, inget måste dock. :)

we're always chasing that paradise

Annons:
deeman
5/26/14, 12:18 PM
#1

Eftersom du kommer att få en nya av skolan så skulle jag nog övervägande rekommendera dig en iPad2 eller annan surfplatta i stället, t.ex Google Nexus, Samsung Galaxy Tab 3 10.1" - då det är svårt att hitta en ok dator kring din budget som uppfyller för dina krav och ditt ändamål.

http://www.billigteknik.se/183-surfplatta

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


kissidor
5/26/14, 1:01 PM
#2

håller med deeman, en surfplatta är ett mycket bättre val för dig isf - det blir ändå inte roligt att försöka spela sims på en dator i det prisintervallet, och surfplattan är som gjord för just film och surf + att den kommer du fortfarande att ha glädje av efter att du fått datorn: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1594#rparams=l=s173370134

(jag valde att plocka bort iPads från urvalet då de eftersom de är i 4:3 format inte är de lämpligaste för just film. det blir så vääääääääldigt mycket svarta kanter 🙂. + att iPad 2 som är den enda iPad (förutom mini) som faller inom din budget har lite väl låg upplösning med moderna mått mätt, vilket kan kännas lite tråkigt när man skämt bort sig med bättre)

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
5/28/14, 12:13 AM
#3

Kan inte hålla med de ovanstående.

En surfplatta är inte en dator även om det kan förefalla vara detsamma.

Mitt förslag är att du sparar lite eller hör med föräldrar och kan komma upp i 4-5 tusen där du kan få en riktigt bra laptop.

Dessutom så har ju surfplattan en betydligt mindre skärm än om du köper en laptop på låt oss säga drygt 15 tum.

Själv så kör jag enbart stationär dator och har en skärm på 24 tum och om jag skall se på film så skulle jag personligen aldrig göra det på en mindre skärm.

Visst så kollar jag på tuben med min smartphone som enbart har 4.7 tum men när jag vill titta riktigt ordentligt på film så gör jag det på min 24 tums skärm eller ännu heller på min tv.

Nåväl, allt sådant där är ju helt och hållet upp till var och en.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
5/28/14, 6:02 AM
#4

bertil jag kan inte annat än att undra om du inte har fullständigt missat att TS kommer att FÅ en ny dator av skolan om typ ett halvår 🙂. det är ju DÄRFÖR vi föreslår en surfplatta så länge för de behov TS anger - jag anar verkligen inte var du läst dig till att vi säger att en surfplatta är detsamma som en dator 😃

Och vad beträffar skärmstorlekar för filmtittande så får jag samma upplevelse av min stora surfplatta som jag får av vår 55" tv - för den senare har jag inte i knät nämligen 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
5/28/14, 11:00 AM
#5

jag fick precis nyss ett reklammail från alinasystems, som innehöll en RIKTIGT anständig budgetdator. ordinarie pris 3490, MEN medlemspris (dvs prenumerant på deras nyhetsbrev helt enkelt tror jag) 2990. denna tror jag det ska gå finfint att spela sims på också, iaf om du inte har för tokmånga tillägg: https://www.alina.se/Produkt.aspx?r=nb140527.4.952119&Specialpriser=nb140527.4.952119&T2=59406254 om du är intresserad halcyon så prova att anmäla dig till nyhetsbrevet och se om du får upp priset 2990 då.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
5/29/14, 6:57 PM
#6

#4 kissidor.

Sorry, det är jag som tydligen inte läst TS fråga ordentligt.
Ber om ursäkt.

Datorn i inlägg #5 verkar verkligen som en riktigt bra dator till det priset.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: