Annons:
Etiketthårdvara
Läst 482 ggr
Michaela-N
5/26/14, 9:31 PM

Förslag på modell av bärbar dator önskas

Undrar om någon här kan ge förslag på vilken laptop som skulle passa?

Krav:

  • Liten, behändig, enkel att ta med sig, men får gärna vara tålig!
  • Stort lagringsutrymme för stora filer, dokument, bilder
  • Gärna inte den långsammaste typen, men behöver inte vara i klass med en gamingdator, i5 eller i7-processor kanske?
  • 15,6 tum skärm önskas (ej mindre än så)
  • CD-läsare är ett krav
  • Ej Mac
  • OS: Windows
  • Helst 3 eller fler USB 3.0-portar
  • Kosta vad den kosta vill, i princip
Annons:
_Fisken
5/26/14, 9:42 PM
#1

Jag kan varmt rekommendera prisjakt.nu.  Sen är jag personligen frälst i HP:s märken.

_Fisken
5/26/14, 10:00 PM
#2

Några förslag utifrån vad du skrev…

Klicka HÄR.  (Kolla längst ned på sidan. Hoppas det funkar…)

kissidor
5/27/14, 2:19 PM
#3

håller helt med fisken om att prisjakt.nu är ett jättebra ställe att börja leta på 🙂. jag har försökt ett antal gånger nu att göra min egen filtrering där utifrån min tolkning av dina önskemål samt ett par till saker som jag själv tycker är viktiga, men det har varit väldigt svårt.

delvis är det en naturlig följd av att en del av dina önskemål inte går så bra ihop. tex liten och behändig med minst 15,6" skärm och bra batteritid och ganska snabb samt optisk läsare och stor hårddisk. optisk läsare tar plats och väger och sitter inte i de lättaste datorerna. 15,6" är egentligen ganska stort, det blir datorn inte heller nätt och lätt av. bra batteritid på en ganska snabb dator innebär ett stort och tungt batteri, och där sprack det igen då 😃. men jag har knölat och kompromissat och mitt förslag är isf denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2482346 jag fick fram några fler i min filtrering där jag satte batteritid minst 6h och vikt högst 3 kg, men dennas vikt på 2,2 var rätt långt under de andra jag fick fram, och den låg också snällast i pris.

de övriga kriterier jag la till på eget bevåg var HD-upplösning på skärmen, bakgrundsbelyst tangentbord, samt hybriddisk som gör att datorn startar mycket snabbare. 8GB RAM behövde jag inte ange, det blev det av sig självt - och det tycker jag man ska ha om budgeten tillåter det 🙂. liiite klent med USB-portar var det, 2 st 3.0 och 1 st 2.0 - men det var som sagt svårt nog ändå att få fram en kompromiss som inte slog för hårt på något område. men prova gärna själv på prisjakt och filtrera efter eget huvud - de egenskaperna jag själv la till skulle jag aldrig avstå från för egen del nu när jag smakat på dem, men de kanske inte är värda nånting för dig.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: