Annons:
Etikettprogramvara
Läst 597 ggr
Cochon
2014-06-16 14:40

Kan inet kolla på YouTube

Hej hej.

Jag kan inte se på YouTube längre…. :( Misstänker därför att det är Adobe Flash player som är ouppdtaerat, men jag kan inte uppdatera det…. "/

Nu på senaste har Ubuntu börjat klödda, så evt inte om det beror på det, men någon som vet? Jätte tacksam för hjälp!

/Cochon

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Inkanyezi
2014-06-16 19:05
#1

Större delen av det som finns på YouTube ska du kunna se fortfarande, men de nyaste klippen kan du inte se med Adobe Flash player på Linux. Det finns ingen uppdatering, och Adobe stöder inte längre Linux.

Däremot kan man se dem med webbläsare som stöder HTML5, om man har en mediespelare som kan visa klippen. Så kolla upp om det verkligen krävs att man har Flash installerat. SWF-klipp funkar bra i flera spelare, och Gnash har tidigare varit den som kom med Ubuntu. Det kan finnas andra än Flash som fungerar.

Du kan titta på nyare distributioner som Mint eller någon av de större som Mandriva eller Red Hat. Alla distros funkar inte bra på alla datorer, så det kan vara lite knepigt att hitta en som stämmer med hårdvaran.

Jag tror att problemet är av övergående karaktär, då jag misstänker att tuben ganska snart kommer att överge Adobe.

Upp till toppen
Annons: