Annons:
Etikettövrigt
Läst 3041 ggr
Tapeten
6/19/14, 3:32 PM

Massa problem med datorn

Hej! Ja nu vill jag bara börja med att säga att datorer verkligen inte är min grej, är värdelös med dom. Men iallafall, min dator har blivit segare och segare och man behöver ju inte vara ett geni för att fatta att nått är fel så jag låtsades att jag visste vad jag höll på med och skaffade ett antivirusprogram, avast! Free antivirus. Jag skannade datorn och raderade program jag ej använder. Sen bestämde jag mig för att ta bort alla dessa onödiga program som autostartar, typ Spotify och origin. Men nu kommer det jobbiga, efter detta så startade jag om datorn och då är ljusstyrkan låg och går ej att justera, internet fungerar inte på datorn och denhär nedre panelen på datorn är vit/grå.. Har en toshiba, Windows 7. Vet nån vart jag strulat till det eller vad som är fel? Tack på förhand!

Annons:
Tapeten
6/19/14, 3:52 PM
#1

Såhär ser det alltså ut, kan endast använda Windows klassisk, högkontrast 1 och 2 och högkontrast svart o vit som fönsterfärg.. Resten går ej att trycka på

Zepp
6/19/14, 4:11 PM
#2

Då har du antagligen något problem med grafikkortets drivrutiner?

Leta efter en etikett där det står vad datorn heter och hämta hem senaste drivare.

Ofta så finns det ett program för detta på de flesta datorer.. dvs leta efter Toshiba program på datorn.

Typ Toshiba updater, maintaince eller liknande.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tapeten
6/19/14, 4:23 PM
#3

Okej, tack! Något mer konstigt är att ljud ej fungerar, "ljudtjänsten körs inte". Försöker jag få upp volym rutan så kommer det upp en ruta där det står att jag måste godkänna en okänd utgivare med programnamnet msdt.exe.

Zepp
6/19/14, 4:26 PM
#4

Det är mest troligt Microsofts inbyggda trouble shooter!

http://www.windowserrorfixer.com/sv-se/fixa-dll-fel-gratis-hamta/msdt.exe.html

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tapeten
6/19/14, 4:32 PM
#5

Okej, bra att problemet är hittat! Men kan ju inte ladda ner programmet och ta bort det eftersom att datorn inte har något internet av ännu nån konstig anledning ._.

Zepp
6/19/14, 4:50 PM
#6

Antagligen för att du inte anslutit med din krypteringsnyckel till ditt modem?

Kör du trådlöst eller med sladd?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Tapeten
6/19/14, 4:54 PM
#7

Trådlöst

Tapeten
6/19/14, 5:11 PM
#8

Problemet är att när jag försöker ansluta till internet säger datorn "det gick inte att identifiera någon nätverksmaskinvara" seriöst jag måste ha gjort något helt fel med min stackars dator :c

Tapeten
6/19/14, 7:20 PM
#9

Nu funkar allt igen! Trixade runt lite med inställningar och tror jag lyckades göra så ett viktigt program inte autostartade, för nu gjorde jag så allt autostartar och då funkade allt igen! 😃

Zepp
6/19/14, 7:38 PM
#10

Om det inte fanns någon nätverksmaskinvara,, dvs i praktiken ditt trådlösa/fasta nätverkskort så lär inte mycket hända.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: