Annons:
Etikettwindows
Läst 1314 ggr
Castiel.
2014-06-21 11:09

Datorskärmen flimrar och blue screen

Nu den senaste veckan så har min dator börjat agera konstigt. Jag sitter för det mesta och kollar på YouTube videos samt har igång Skype, Tumblr och Facebook. Dessa hemsidor har min dator annars klarat galant utan några problem, men nu är det problem. 

Helt plötsligt så kan skärmen börja flimra och ibland så försvinner skärmen helt pga detta flimmer och då måste jag starta om datorn för att få skärmen normal igen. 

Den här veckan har jag även fått bluescreen 2 gånger när jag varit inne på YouTube men har oftast inte varit uppmärksam vad det är för error kod. 

Jag kan nästintill inget om datorer så att plocka isär datorn för att göra rent den kan jag inte göra och jag kan inte kolla om det är sladden till skärmen som glappar. 

Jag har en HP Compaq 8510w med Windows 7 installerat, har något som heter Nvidia Quadro och Intel Centrino på den också. Så min dator är rätt så gammal.

Kan någon hjälpa mig?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Zepp
2014-06-21 15:23
#1

Blåskärmar är oftast fel på mjukvara.. typiskt Microsoft Windows.. och då kan det vara hårdisken, virus, minneskaplslar som ställer till det.

Kör en Burnin för att testa hårdvaran.. du har 30 dagar på dig!

http://www.passmark.com/products/bit.htm

Och du har skannat för virus utgår jag ifrån och kollat om det finns några uppdateringar till din dator?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

deeman
2014-06-22 12:28
#2

TS Notera gärna ned vad som står på skärmen nästa gång.
Har du titta i loggboken i Windows?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Castiel.
2014-06-22 21:26
#3

Jag googlade runt lite, kollade i Windows Update och uppdaterade lite grejer, laddade ner drivrutiner till min dator och nu har inte dataskärmen flimrat och jag har inte heller fått någon bluescreen än.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Zepp
2014-06-22 23:19
#4

Håller tummarna!👍

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: