Annons:
Etikettwindows
Läst 2601 ggr
beem
2014-06-23 19:44

Radera temp. filer

Under C:\users\mitt namn\Appdata\Local\Temp\Temp 1 ligger 6 mappar (Temp 1 - 6) Det är inte   synliga utan jag måste klicka upp dolda mappar för att se dom.

 F-secure varnar för dem vid scanning men  F-secure  kan inte ta bort dom. Det är .exe  och  zip.

De tillhör ett program som jag inte använder längre.

Jag borde väl kunna ta bort mapparna  eller kan  de orsakar några problem om jag tar bort dem - är de kopplade till annat  ?

När jag rensar historiken med temp.filer så försvinner de inte utan jag måste i så fall göra det manuellt………..eller  finns det ett program som gör det.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Zepp
2014-06-23 20:34
#1

Jupp.. antagligen är det något som körs i minnet så länkar till de filerna!

Om F-secur rekomenderar detta så ta bort dem.. gäller alla tempfiler!

I bland får man gå in i mapparna och radera de man kan.. starta om och sen radera resten.

Sen så kan du ta bort alla program i startsekevensen som du inte vill ladda in i minnet varje gång du startar dator.. brukar hjälpa.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
2014-06-23 20:40
#2

OK då vet jag. Tack för svaret.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
2014-06-23 20:50
#3

Betr. diskrensning:

När man  klickar på diskrensning så öppnas en ny bild som visar filer man kan ta bort.

Under den rutan finns även  Rensa systemfiler. Vad är det ? Ska man rensa även där ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
2014-06-23 21:01
#4

??

Vilket program?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
2014-06-23 21:04
#5

#4 När man högerklickar på tex  C:\ och väljer egenskaper och sen väljer diskrensning. 

Tillägg:

Jag hittade svaret - längre ner i texten.  Googlade förut men hittade det inte d.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/delete-files-using-disk-cleanup#delete-files-using-disk-cleanup=windows-8


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
2014-06-23 21:48
#6

Eh.. ja så kan man ju oxå göra!?

Fast det är väl mest för personer som inte satt sitt OS som de ville från början?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
marcoz
2023-12-15 18:46
#7

Jag vet att det skall finnas ett VIRUS fri program som tar bort alla dubletter o.s.v att ladda ner men vete katten vad den hette har glömt nått med TEMP nåtting

Upp till toppen
Annons: