Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1550 ggr
[SelmaP]
2014-06-27 13:34

Hur avinstallerar man?

Jag laddade ner IMVU igår, men nu vill jag inte ha den kvar längre. Hur avinstallerar jag programmet helt från datorn? HELT.

Annons:
Facie
2014-06-27 13:36
#1

Start -> kontrollpanelen -> program -> avinstallera :D

Pretty wise //

Kaj
2014-06-27 15:15
#2

Om man går via kontrollpanelen och avinstallera program kan det fortfarande hänga kvar spår i registret och dll filer.

Om du installerade i går och vill sopa undan alla spår idag så är det bästa sättet att göra en systemåterställning till en tidigare punkt ( gårdagens datum). Skriv systemåterställning i sökfältet och välj gårdagens datum (en tid före du startade installationen).

deeman
2014-06-27 15:53
#3

För att absolut rensa ut och avinstallera något ordentligt - använd med fördel Revo Uninstaller. Windows egna avinstallerar mest på ytan och lämnar ofta en del skräp efter sig. Det finns ett inlägg om Revo Uninstaller samt en guide att hämta via min blogg.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


bamse6311
2014-06-27 17:26
#4

Gör precis som deeman och använder Revo Unistaller.
Den har dessutom en massa andra nyttiga  funktioner.

Bästa hälsningar,
Bertil

papa-bear
2014-06-27 22:30
#5

tydligen använder man revo när man avinstallerar och tar bort sådant som i andra fall kan bli kvar i registret och systemkataloger, vad använder man om man redan har avinstallerat och vill rensa registret och systemkataloger?

deeman
2014-06-28 00:05
#6

Då använder man t.ex Piriforms CCleaner eller Glarys Utilities från Glarysoft.
det finns säkert fler som gör jobbet lika bra, dock så är de två nämnda de som är de mest renommerade alternativen.
Vill du bara rensa registret så finns Registry Repair: 
http://www.glarysoft.com/registry-repair/ programmet i sig ingår annars i programsviten Glary Utilities.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
Upp till toppen
Annons: