Windows XP, 7 och 8.x

Hitta Windowsmappen

2014-07-03 18:39 #0 av: djurtok

Hej jag håller på att ladda ner ett spel men det funkar inte, man ska kunna hitta felet om man kollar i Windowsmappen, men jag hittar den inte.
- Var ska jag kolla och hur gör jag?

Anmäl
2014-07-03 19:36 #1 av: beem

Kolla under C:\  

(Den här datorn > OS C.)

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2014-07-03 21:33 #2 av: djurtok

Ja nu hitta jag :D

Anmäl
2014-07-05 13:47 #3 av: djurtok

Nu har jag kommit till ett annat problem... det står att för att kunna spela spelet måste jag ha d3dx9_36.dll på min dator vilket jag saknar, hur skaffar man det? Kan man ladda ner det någon stans och isåfall var?

Anmäl
2014-07-05 14:09 #4 av: deeman

Spelet körs med  Direct X-teknik och den saknade DLL-filen ligger tillfälligt på min Google Drive för hämtning:  https://drive.google.com/file/d/0B0yDrnJQjB-VNXh1RmkzQVFITHM/edit?usp=sharing

Kopiera in filen till mappen för spelet i fråga. 

Alt. kopiera in filen i en systemmapp, se nedan:

• Windows 95,98, ME
    > C:\Windows\System
  • Windows 200 & NT
    >  C:\WINNT\System32
  • Windows XP,VISTA och Windows 7
    > C:\Windows\System32

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.

Anmäl
2014-07-06 18:17 #5 av: djurtok

Min dator vill inte komma in på ifokus så jag sitter vid mobilen, men iaf, jag förstod inte riktigt hur du menamed att kopiera in filen till mappen, jag vet inte hur man gör. . ; (
Men tack för svar! :)

Anmäl
2014-07-09 11:05 #6 av: djurtok

Nu löste det sig :)
Och en sista fråga, hur aktiverar jag Cryptographic Services?

Anmäl
2014-07-10 20:21 #7 av: djurtok

Ingen som kan förklara?

Anmäl
2014-07-11 15:46 #8 av: deeman

Använd snabbkommandot [Win](Windowstangenten)+[R]  och följ instruktionen nedan:

1. Dialogrutan som visas kallas för "Kör",  här skriver du följande: services.msc och klickar på OK.
  2. Bläddra ned och högerklicka på tjänsten "Cryptographics Services" och välj Egenskaper
  3. Ställ in startmetoden till Automatiskt.
  4. Klicka på Verkställ  > Starta och avsluta genom att klicka på OK.

Du kan eventuellt behöva starta om din  dator för att ändringen ska börja gälla.

Anmäl
2014-07-16 01:00 #9 av: deeman

Hur gick det?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.