Annons:
Etikettspel
Läst 1262 ggr
Ylwiz
7/15/14, 11:52 AM

Sims....

Haha, hejsaan!

Jag vet inte om detta är rätt grupp att skriva detta i meen, de e om datorer?

Iallafall!

Jag har instalerat sims 3 och nu skulle jag instalera epansionspaket (Husdjur).
Men det funkar inte! Jag laddar ned det och det vill inte komma upp på "startrutan". 

Nåågon som vet vad man kan göra? (har avinstalerat och instalerat det igen osv)

Kan även poängtera att det har funkat!

Annons:
DiamondIce
7/18/14, 2:54 AM
#1

Du kanske ska höra inne på thesims.ifokus, tror mig ha sätt någon skriva om samma problem där förut :) 

Det är också bra om du beskriver problemet lite närmare, till exempel vilken startruta du menar, om du har installerat från en skiva eller origin och vad det är för något du klickar på när det inte kommer upp? Är det ikonen för grundspelet eller expansionen du klickar på? Har du provat att öppna det från någon annan plats på datorn?

Ylwiz
7/18/14, 12:05 PM
#2

#1 Visste inte att det fanns en sims i iFokus, men hittade det sedan! :D

Har ju ladat ned expansionspaketet, och då ska de kolla upp "runda ringar" nere på startsidan, där man klickar så man börjar spela. Klickar på expansionspelet som ligger på skrivbordet.. fattar inte riktigt vad origin är, känner att jag inte har någon koll, haha

SimsBrooke
7/18/14, 9:11 PM
#3

Du menar alltså att du har laddat ner det olagligt?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

DiamondIce
7/19/14, 1:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Origin är eas program/plattform där man kan ladda ner och installera spelet efter att du betalt det. Origin behöver laddas ner och installeras innan man använder det om jag minns rätt, så du borde veta om du har det installerat?

Om du inte har laddat ner det där ifrån så måste du som #3 sa laddat ner det olagligt, och då kan det hända att någon av filerna du laddat ner är skadad och att det är därför det inte fungerar?

Men om jag har förstått det rätt får du inte upp startprogrammet ens? (bifogar bild på vilket jag menar)

Ylwiz
7/20/14, 4:31 PM
#5

#3 Har inte laddat ned det olagligt, har köpt skivor :)

#4 får upp startprogramet men när man laddar ned expansionspaket kommer det ju sånna där runda ringar där nere. Dom kommer inte upp och expansionspaketet vill inte "starta". Har instalerat det osv men det händer inget endå. Testade att uppdatera simset och så stod det att programet inte kunde startas så jag fick avinstalera hela sims igen…

DiamondIce
7/21/14, 7:01 AM
#6

#5 Så med andra ord har du inte alls laddat ner det? Utan installerat från skivan?

Jag tycker att du ska höra med EAs support om det inte löser sig, de vet säkert hur du ska ordna det :)

Annons:
Ylwiz
7/23/14, 12:30 PM
#7

#6 precis, har installerat det från skiva. Aaa får väll ta och göra det! Tack så jättemycket endå! :D

Upp till toppen
Annons: