Annons:
Etikettinternet
Läst 984 ggr
Hiro
2014-07-18 20:15

Internet funkar knappt

Nu i tre-fyra dagar har internet varit närmast oanvändbart pga det är så långsamt och jag tror att det stänger av sig också, har någon nån ide vad som kan vara problemet?
Vi har Net1

Annons:
Hiro
2014-07-18 22:19
#1

Jag kan tillägga att internet är dåligt på båda datorerna samt på mobilen och det hjälpte inte att felsöka

kissidor
2014-07-19 09:21
#2

routern kanske? har ni provat att starta om den?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
2014-07-19 14:48
#3

#2 Många gånger

kissidor
2014-07-19 17:07
#4

har ni resettat den också? har ni någon av datorerna som är kopplad till den med kabel så ni kan se om det är lika dåligt på den?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
2014-07-19 19:18
#5

Ingen är kopplad för vi har ingen kabel här, dock hade internet blivit användbart de senaste timmarna men jag vet inte om det bara är temporärt

kissidor
2014-07-19 20:42
#6

aha, jag visste inte att net1 var mobilt bredband ☝️. men det har iofs inte med saken att göra, för ni kunde ju ändå ha varit anslutna med kabel till routern, så har vi här hemma (vi har också mobilt bredband) - dotterns dator är när den står på sin vanliga plats ansluten med kabel, dels därför att den står så nära routern att det inte blir opraktiskt och dels för hon har nytta av den betydligt stabilare anslutningen som det ger när hon spelar. 

det händer titt som tätt att det trådlösa nätverket krånglar, men hon har fortfarande hur bra anslutning och hastighet som helst, så då förstår man ju att det är wifi-routern som krångar, inte själva bredbandsanslutningen. så det var därför jag frågade om det 🙂.

men föralldel, det kan ju ha varit nätet också - ringde ni nånsin till net1 och frågade om det fanns några kända störningar hos er?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Hiro
2014-07-19 22:15
#7

Nej, vi upptäckte det på kvällen och sedan blev det inte av och tja… Jag vet inte, om det inte fixar sig så måste man ju ringa

Ladydragon
2014-07-20 13:07
#8

hur mycket data (GB)  har ni per månad? det kanske är så enkelt att ni har använt upp kvoten och då brukar hastigheten sänkas dramatiskt….

Hiro
2014-07-20 13:17
#9

Det tror jag inte, mamma använder knappt internet och så det är mest jag som använder det och jag har kunnat använda det två veckor i sträck utan problem och nu hade jag bara varit där knappt en vecka. Jag har flyttat (separerade föräldrar) nu så jag vet inte hur det går… Vi får se

Halvdansken
2014-07-21 13:57
#10

#6. Det är skillnad på Wi-Fi via fast lina (trådlöst) och mobilt bredband.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ladydragon
2014-07-21 14:13
#11

#9 jag råder dig till att hålla koll på användningen…..har man otur så kan även saker ligga gång i bakgrunden och göra att får slut på datamängden

#10 ja det är stor skillnad mobilt bredband har typ alltid en begränsad mängd data per månad men med fast bredband så slipper man detta

kissidor
2014-07-21 14:17
#12

#10 - hahaha jag försäkrar dig att jag mycket väl vet det 😃! hur i allsin dar trodde du att jag menade egentligen eftersom du skriver det 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: