Annons:
Etikettdatorköp
Läst 1144 ggr
Pinglan00
2014-07-21 11:06

Köpa ny dator

Hej, min laptop har börjat krångla rätt så mycket och är nu inne på sitt fjärde år. Så jag har tänkt samla ihop till en ny. Men jag vet inte vilka som är bra

Den ska vara:

  • Stationär
  • Klara av spel (t.ex alla sims spelen och minecraft, lol m.m)
  • Helst ha bra grafik
  • Ha bra minne
  • Hålla ett par år

Hade ni kunnat tipsa på bra datorer. Helst för billig peng.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Annons:
kissidor
2014-07-21 13:13
#1

eftersom du har haft en laptop förut och tänker gå över till stationär nu så behöver du också en skärm, stämmer det? eller får du tag i det på annat sätt?

att du behöver tillräckligt bra prestanda för spel drar upp priset, även om sims och framförallt minecraft ju inte är så sanslöst krävande (kliat mig i huvudet men kommer inte på vad lol står för), men kan du speca vad "helst för billig peng" innebär för dig, vad är ditt tak?

Värd på Mobiltelefoner och Android

deeman
2014-07-21 13:53
#2

#0 vilken är din budget, dvs..,  -Vad får datorn kosta som mest?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


bamse6311
2014-07-21 16:50
#3

#1 kissidor

"League of Legends".

Bästa hälsningar,
Bertil

Pinglan00
2014-07-21 16:53
#4

max 5000kr Jag vet att man inte får en riktigt bra speldator för dessa pengar. Men vill ha en som har bra minne och prestanda. Min nuvarande har prestanda kvalificering 4,1. Jag har heller ingen skärm

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Inkanyezi
2014-07-21 19:54
#5

Om man köper en begagnad dator kan man nog få en komplett till det priset. Själv köpte jag just en med AMD64 Quad, 4 GB minne, 1000 GB hårddisk, Windows 7 och MSOffice för 1600 utan skärm, och den funkar som en dröm. 

Men man bör kanske veta lite om vad man köper när man köper begagnat på Blocket …

Aniara14
2014-07-22 13:37
#6

#4 Att få tag på en ny dator och skärm, som klarar Sims 3 bra för max 5000:- blir nog inte så lätt, antagligen omöjligt.

Många människor som inte vet så mycket om Sims 3 verkar tro att det har väldigt låga systemkrav, kanske för att det ofta klassas som ett "barnspel", men i själva verket är det riktigt krävande för datorn, i synnerhet om man har alla eller många expansioner och prylpaket, och dessutom vill kunna köra med högsta eller höga grafikinställningar och med så lite lagg, frysningar och andra problem som möjligt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
Inkanyezi
2014-07-22 13:58
#7

#6 Man måste veta vad man ska ha när man letar begagnat.

Min dator som jag nyligen köpte har exempelvis GeForce 7300, som funkar för Sims. Men man måste ha koll på vad man behöver för att kunna handla begagnade grejer.

Jag är helt övertygad om att man kan få ihop en bra dator för 5000, men det kräver att man vet vad man ska ha och kollar ordentligt.

Systemkraven är höga, ja, men många datorer uppfyller dem.

Aniara14
2014-07-22 14:58
#8

#7 Jag skrev "att få tag på en ny dator och skärm som… osv", eftersom det är betydligt svårare och kräver mycket mer kunskap att köpa begagnat, ifall man verkligen ska få det man behöver och vill ha. Och jag känner mig inte övertygad om att Pinglan klarar av det, åtminstone inte utan hjälp av en hyfsat vuxen och datorkunnig person. 

Vilken modell av GeForce 7300 är det du har, GT, GS, LE eller SE? Detta eftersom det tydligen skiljer en hel del i prestanda mellan dom olika varianterna.

Och dessutom, vilket av Simsspelen menar du, 1, 2 eller 3? Viktigt att veta eftersom systemkraven för dessa är väldigt olika.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Pinglan00
2014-07-24 15:36
#9

#8 Jag spelar med 3:an och alla förutom 2 expansioner samt 1 prylpaket. Ska även börja med 4:an när det kommer

Jag kan fråga mammas kille när jag träffar honom nästa gång om hjälp då han jobbar med sådant.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Upp till toppen
Annons: