Annons:
Etikettannonsprogram-virus
Läst 1816 ggr
Anoki
2014-07-27 20:06

uppkommande reklam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Har problem med uppkommande reklam som poppar upp på datorns nedre del när jag är inne på internet. När jag är inne på ex. iFokus, men även andra hemsidor, blir vissa ord i stora bokstäver samt att dom länkar till reklam eller gratulationstävlingar. Antar att detta är ett virus? Men genom att genomsöka datorn efter virus finner jag inga hot. 
Behöver lite hjälp här.. :P

Annons:
deeman
2014-07-27 21:35
#1

Det är inte specifikt ett virus utan ett annonsprogram som heter ("Free Ven", "Freeeven Pro") som ligger bakom din annons- popup. 

Prova ta bort det med Malware Anti-Malware med hjälp av dessa guider:
http://malwaretips.com/blogs/freeven-pro-1-4-virus/

https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/144227-removal-instructions-for-free-ven/  

 alt. kör en runda med Adware Cleaner

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[Sångfågeln752]
2014-07-29 18:20
#2

Installera adblock och all problem med reklam är ur världen 😃

deeman
2014-07-29 21:29
#3

#2 Om det vore så väl, men  AdBlock är bara ett onödigt tillägg för att  en installation av detta är tyvärr inte en lösning på problemet då annons-programmet redan finns i datorn. 
AdBlock tar inte bort något, det det gör är att det försöker blockera att annonserna visas, och jag förmodar att #TS just vill få bort annonsprogrammet i fråga och inte bara blockera eller gömma det tillfälligt. AdBlock är dessutom ett webbläsarspecifik tillägg.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Denna kommentar har tagits bort.
Gejter
2014-08-12 18:26
#5

Har haft liknande problem och man blir lite knäckt när de där annonsprogrammen dyker upp hela tiden. Jag tror att jag fått in dom tillsammans med nåt annat program som jag installerat. Kolla riktigt noga vad det står på annonserna. Jag har till slut hittat var de kommer ifrån och då kunnat gå in i "ta bort program" och avinstallera dom. Det har funkat för mig.

deeman
2014-08-12 22:18
#6

#5 Missade du att jag i mitt första inlägg skrev vad det var för något nu ev. hade fått in och hur du kunde göra för att försöka få bort det ;-)
Hur som,  bra att en enkel lösning avhjälpte - och bra att du gav feedback.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
kissidor
2014-08-12 22:43
#7

#6, #5 är inte skrivet av TS 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

deeman
2014-08-12 23:18
#8

oops *haha* mitt misstag…,*haha*

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: