Annons:
Etiketttillbehör
Läst 845 ggr
Fridaaaa
2014-08-14 12:12

Bläckpatroner skrivare

Tänkte jag chansar att skriva här.

Tycker att patroner idag håller ingenting. Köpt på både nordicink tror jag det heter, elgiganten och clas olhsson, tycker de hållt lika lite på alla tre ställerna.

Vad kan man köpa vettiga patroner som håller? (som inte kostar multum såklart),ska främst ha för att skriva ut skolpapper men även lite bilder ibland.
Har en HPphotosmart plus

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Kaj
2014-08-14 12:15
#1

Det är just problemet med bläckstråleskrivare. Gör man färgutskrifter tar patronerna snart slut.

Mycket bättre att investera i en färglaser. Dessa är sedan flera år tillbaka mycket prisvärda och har bättre livslängd och kvalitet än bläckstråleskrivare som var ett budget alternativ för många år sedan då färglaser kunde kosta upp emot 50 000 kr eller så

Blanksteg
2014-08-14 12:16
#2

Jag brukar köpa hos inkclub, men vet inte om de håller något längre. Har inte köpt på nåt annat ställe.

Fridaaaa
2014-08-14 12:36
#3

#1 Var inte många år sedan jag fick denna skrivaren, kanske max 3 år sedan och den har de funktioner jag behöver (utskrift, scaner och kopiator), så känns onödigt att köpa en färglaser eftersom det inte är mycket jag skriver ut i bilder samt att det ändå inte finns pengar till det. (student)

#2 Förmodligen inte :/ För jag har köpt orginal främst och inte hållt längre så :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Blanksteg
2014-08-14 12:43
#4

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.142091 (om hur man luras till att köpa nya patroner när det faktiskt finns bläck kvar i patronen)

Läste nånstans att man kan pilla bort nånting på patronen så att skrivaren skulle förbruka den där extra bläcken som finns kvar, men kan inte hitta den sidan just nu.

Fridaaaa
2014-08-14 12:48
#5

#4 Ibland varnar den att det är slut men går att skriva ut ändå, så kör på så till det i princip inte kommer någon färg alls.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Blanksteg
2014-08-14 12:55
#6

Ja, så brukar jag också göra! Dock så varnar skrivaren att det kan bli något fel om man gör så. Vad för fel kommer jag inte ihåg, men att det kan vara skadligt för skrivaren.

Annons:
Fridaaaa
2014-08-14 12:57
#7

#6 Jasså? Min har inte sagt något om det, men nu kom det upp att patronen var slut helt och kom inte direkt ut något på pappret heller, bara mycket svagt.

Känns drygt att byta ofta :/ Kostar ju med :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
2014-10-03 11:54
#8

Jag kör alltid till det är helt tomt. Har gjort så på min förra skrivare utan problem.

Jag har kollat runt på priser men det är en djungel. Utbudet är stort och det är mycket att jämföra.

Jag vill också gärna ha tips på bra priser. Jag har en Canon men de flesta säljer ju för flera märken.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Veda
2014-10-03 14:00
#9

Jag har också alltid kört tills skrivaren sagt till att det är tomt. Sist blev det tomt mitt i ett dokument och sedan dess fungerar inte skrivaren. Så det är tydligen inte bara tomma hot om att man inte ska skriva utan bläck.

ru4real
2014-10-04 20:00
#10

Det är ett problem m 2 ändar, om man inte skriver ut kommer patroneländena torka ut och det går inte att skriva ut, eller så skriver man ut och de tar slut. 

Färglaser är ett alternativ, men inte om man vill skriva ut foton med ngn så när kvalitet, eftersom de flesta färglaser inte tar "foto"-papperena som man skriver ut på.  Tror att laser som mest pallar 90 grams papper i tjocklek.. Men å andra sidan om man vill skriva ut mycket foton blir det nog billigare i längde att gå till ett labb och printa där. Samt att färglaser inte tar större än A4 och då oftast inte utfallande (dvs utskriften täcker hela papperet). Fotoskrivare (vi gör skillnad på bläckstråle för papper och foto) kan skriva ut i större format på olika typer av papper i olika tjockleker eller t o m cd/dvd-skivor.

Har dessutom upplevt att skrivaren ibland inte erkänner bläckpatronerna, utan tycker att det är fel på dem eller liknande, vilket innebär att man måste resetta skrivaren. Mer eller mindre enkelt på de olika modellerna som finns.

Fridaaaa
2014-10-04 20:05
#11

#10 Skriver främst ut skolpapper så inte mycket foton och vet inte ens vart man finner ett labb och göra sånt, aldrig hört talas om det.
Men tycker de tar slut snabbt.
Skriver ut på fotopapper ibland och kommer fortsätta ha denna skrivaren då den har kopiator, skrivare & scanner, inte gammal samt skulle oavsett inte ha råd att köpa en annan så 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: