Annons:
Etikettprogramvara
Läst 590 ggr
Ellen10
8/14/14, 2:34 PM

Adobe Photoshop

Asså hur är det nu med Adobe Photoshop, måste man ha ett abonnemang?! Går det inte bara att köpa det som man kunde förut? Och är det bara CC som gäller nu? Skulle ju vilja köpa bara CS6. Ah tycker det är så jobbigt..!

//Ellen

Annons:
Martin
8/14/14, 4:01 PM
#1

Nej, man måste inte ha ett abonnemang. Det går utmärkt att köpa "löst" också. Hittar dock det inte "löst" på Adobes hemsida, de är väl mer intresserade av att man köper prenumeration.

Här hittar du det t.ex. för drygt 7.780 kr (ink moms). 

Köper man prenumeration innan 29/8 får man Photoshop + Lightroom för knappt 86 kr månaden, ordinarie pris 106 kr månaden. Jag har prenumeration och tänker ungefär som så här: Att köpa det i butik (eller ladda ner det) går på runt 8.000 kr beroende på i vilken affär man handlar. Då är det den versionen, utan uppdateringar man köper. Med prenumerationen får du uppdateringarna efterhand som de släpps. När man inte vill vara med längre kan man sluta prenumerera (viss uppsägningstid) och då kan man fortfarande använda produkten, så som jag förstått det (men får inte uppdateringar längre). För 8.000 kr får jag alltså om jag prenummerar istället 6 års uppdateringar (för samma summa) och gissningsvis är ju programmen ganska mycket utvecklade om 6 år.  Jag vet att jag kommer att fortsätta använda programmen, därför är det inte ett dumt köp för mig.

Men var och en väljer vad som passar den bäst.

mvh Martin

Ellen10
8/14/14, 4:12 PM
#2

Okej, tack så mycket för ditt svar!

//Ellen

Upp till toppen
Annons: