Annons:
Etikettövrigt
Läst 815 ggr
labradoodle
2014-08-19 21:37

Datorn läser inte Blu-ray-skivorna

Jag har en laptop med Blu-ray-spelare. Jag har för mig att jag spelat upp BR-skivor i den förr utan problem, men jag är inte säker. Ikväll går det hur som helst inte att spela upp några av skivorna, inte i något program alls.

Jag har sökt runt på nätet efter åtgärder, och jag förstår verkligen noll. Jag förstår att jag måste böka i olika mappar, ladda ner hejsan svejsan och flytta runt. Det har jag till viss del gjort, men utan resultat. Jag har säkert gjort fel någonstans.

Operativsystemet som gäller är Windows.

Nu söker jag ett program som kan läsa skivorna. Alternativt en beskrivning/manual med åtgärder som är lika enkel att följa som IKEA:s monteringsguider (ja, jag tycker faktiskt de är enkla), som får programmen som redan finns att fungera. Gärna VLC.

Enkelt måste det vara. Jag är nämligen inte speciellt bekant med ord som codepack, keylogger, fronterad mpui, non-freeware etc etc etc… 

Datorn det gäller är en VAIO, modell VPCEB3Z1E.

Jag är ytterst tacksam för hjälp!
Jag vill ju se på film nuuuu!

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Annons:
Razzora
2014-08-19 23:15
#1

Jag letade lite snabbt om detta problemet. Ja hittade en guide som visar hur man ska göra. https://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=14&t=105955 Hoppas att det hjälper

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: