Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2282 ggr
michellepetersson95
2014-08-24 13:59

oturen att fått saft på laptop..

Hejsan! Jag har fått oturen att jag spillde saft på tangentbordet. Än sålänge har det inte visats några söndriga funktioner, men börjar kännas som tangenterna börjar bli sega pga sockret. Hur ska jag göra? Är rädd att plocka väck tangenterna och att de sen går sönder. :( Tips?

Annons:
VildaVittra
2014-08-24 14:06
#1

Jag köpte ett externt tangentbord när min fick smaka på en öl.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Calcifer
2014-08-24 14:06
#2

Jag spillde cider på mitt tangentbord och vände snabbt som ögat den upp och ner och torkade sedan med först vanlig torr handduk. Sen torkade jag med laptopsrengöring också. Den enda tangent som var trög länge var space baren. Så den fick jag pilla upp lite och sen rengjorde jag med en väldigt lätt fuktad tops under.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

michellepetersson95
2014-08-24 14:54
#3

Alla tangenter är så sega. Fick upö caps och shift. Och med esc och ljuslös så sitter inte knapparna som dom ska. Så nu har jag inte an aning om vad jag ska göra. Alla knappar funkar iallafall fortfarande. Men vågar inte lossa på fler och vet inte hur jag ska göra alls

Aniara14
2014-08-24 17:25
#4

#3 Det bästa är att aldrig ha mat och/eller dryck i närheten av datorer eller nån          annan ömtålig elektronisk utrustning. Det är så lätt hänt att man tappar nåt eller spiller, och det blir så mycket krångel och besvär om det råkar hamna på fel ställe. Och måste man köpa nya grejor på grund av sånt här, så blir det ju en onödig och tråkig förlust av pengar dessutom. 😕

An ounce of prevention is worth a pound of cure

michellepetersson95
2014-08-24 23:49
#5

Haha. Ja. Men det var min katt som var på flugjakt och kom feån ingenstans. Datorn stod i sängen och glaset på sängbordet. Men kostar skadorna mer än en ny (5995) så får jag betala själv försäkring på 1500 och få en ny :)

Inkanyezi
2014-08-25 07:55
#6

Det brukar vara enkelt att plocka bort tangenterna för att göra rent.  Sedan kan man torka av inunder och själva tangenttopparna kan man till och med diska.

Se bara till att du har en bra bild av tangentbordet, så att du får tillbaka dem på rätt ställe efter att du har gjort rent.

Annons:
Kaj
2014-08-25 13:47
#7

Man bör nog plocka isär och rengöra. Detta kan ju iofs vara lite pillrigt.
Om du har en hemförsäkring med otur så ingår denna typ av missöden. Men du får stå för självrisken själv. Resten tar försäkringsbolaget om du skullelämna in på rengöring.

catcult
2014-08-25 14:34
#8

Olyckor med djur inblandade brukar inte täckas av försäkringar, skulle laptopen vara FUBAR gör du bäst i att utelämna biten om katten och bara säga att du råkade spilla saft.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

michellepetersson95
2014-08-26 20:18
#9

Det gick på min drulle :D

catcult
2014-08-26 20:21
#10

Bra! Vilket försäkringsbolag är det?

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

michellepetersson95
2014-08-27 11:40
#11

Vi har IF :)

Upp till toppen
Annons: